Рада дала доступ приватним компаніям до "Укрзалізниці"
Верховна рада в другому повторному читанні прийняла законопроект, який забезпечить доступ приватним компаніям до залізничної інфраструктури країни.
Відповідний закон підтримали 232 депутати, передає "Реальна економіка".
Зокрема, документ передбачає створення "державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування".
Згідно з проектом закону створення, реорганізація та ліквідація товариства здійснюються за рішенням Кабінету міністрів.
Власником новоствореного акціонерного товариства стане держава, якій належатиме 100% акцій, а приватним компаніям забезпечать доступ до залізничної інфраструктури "на рівних, взаємовигідних умовах".
Також у повторному читанні нардепи проголосували за ще один законопроект, який передбачає внесення змін до закону України "Про залізничний транспорт" щодо розмежування функцій державного і господарського управління галуззю.
За словами авторів законопроекту, це дозволить провести повноцінну реформу залізничного транспорту і чітко розмежувати регуляторні і господарські обов'язки в галузі.
Як відомо, вже більше 20 років відповідні функції виконує "Укрзалізниця".
На думку представників опозиційних сил, відповідні законодавчі акти по-суті передбачають початок приватизації залізничної галузі, що призведе до подорожчання проїзду залізничним транспортом.
Нагадаємо, 13 лютого 2012 року обидва законодавчі акти парламент відправив на повторне друге читання.
Про реформування "Укрзалізниці" вже давно йдуть розмови. Раніше Європейський банк реконструкції і розвитку (ЄБРР) заявляв, що готовий до співпраці з "Укрзалізницею" і готовий подвоїти фінансування своїх проектів за умови реформування залізничного транспорту України.
В даний час в структуру "Укрзалізниці" входять шість регіональних залізниць, 22 тисяч км залізничних шляхів, 7 заводів по ремонту складу та виробництва шпал і близько 20 інших підприємств і центрів. "Укрзалізниця" наразі є монополістом у сфері залізничних перевезень.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"