Світовий автопром пережив рекордний рік
2011 рік був не лише ювілейним для автопромисловості, яка святкувала 125 років автомобіля, але й став рекордно успішним за обсягами продажу.
"Це був найкращий рік для автовиробників та постачальників деталей, який ми будь-коли мали", - підкреслив в інтерв'ю Deutsche Welle керівник Центру автомобільних досліджень при університеті Дуйсбурга-Ессена Фердинанд Дуденгеффер.
Особливо, каже експерт, німецькі автовиробники, такі як Volkswagen, BMW i Daimler, можуть пишатися фантастичними прибутками та фінансовими бонусами на наступний рік.
За підрахунками Дуденгеффера, за підсумками 2011 року у світі було виготовлено близько 60 млн легкових автомобілів.
Аналітик у сфері автопромисловості німецького банку NordLB Франк Швопе додає до цієї статистики ще автомобілі промислового призначення і говорить про близько 80 млн нових автівок, посилаючись на дані Міжнародної організації автовиробників (OICA).
Найбільшим автовиробником року у світі, за оцінками фахівців, є американський концерн General Motors із приблизно 9 млн проданих машин.
Друге і третє місця посідають Volkswagen i Toyota. Німецький і японський концерни продали цього року відповідно близько 8 млн і 7 млн автомобілів.
Раніше попереду була Toyota. Однак рік, що минає, був далеко не найліпшим для цього японського виробника.
Після проблем із якістю виготовлених машин по японцях вдарили природні катастрофи, зокрема руйнівний землетрус, що спричинив аварію на атомній електростанції "Фукусіма", в результаті чого довелося зупиняти конвеєри на автомобільних заводах, а також повінь у Таїланді, звідки постачаються важливі комплектуючі.
"Toyota була цього року пораненим бійцем, і суттєво пораненим. Від травмованого спортсмена також не чекають рекордів", - зауважив Дуденгеффер.
Тим часом німецький автоконцерн Volkswagen, який поставив собі за мету до 2018 року стати найбільшим світовим автовиробником, цього року суттєво наблизився до своєї мети.
Вже тепер цей концерн з Вольфсбурга є лідером на європейському ринку. Найпопулярніші моделі концерну – Golf, Passat i Polo – за прогнозами, вперше цього року посядуть також три перші сходинки за продажами в Німеччині.
На німецькому ринку частка концерну Volkswagen, якому належать ще й такі марки, як Audi, Skoda i Porsche, зросла за останній рік до 37%.
Аналітик NordLB Франк Швопе бачить Volkswagen у світових лідерах поряд із General Motors уже найближчими роками.
Водночас, на його думку, не слід також недооцінювати таких сильних конкурентів, як Toyota, Renault/Nissan i Hyundai-Kia.
У середньостроковій перспективі конкуренцію "великій п'ятірці" може скласти також один з китайських концернів, припустив Швопе в інтерв'ю DW.
Щоправда, згідно з прогнозами, попит на нові машини в найближчому майбутньому зростатиме не такими бурхливим темпами, як у 2011 році.
Лише в Європі продажі з огляду на боргову кризу скоротяться на 300-400 тисяч, каже Фердинанд Дуденгеффер.
Схожі тенденції стосуватимуться також й американського ринку.
Зростання продажів можна очікувати лише в Китаї, однак теж не в такому обсязі, як раніше.
Експерти прогнозують, що експансія світових автовиробників на китайський ринок продовжиться, адже там, попри певне сповільнення обсягів продажу, все ще продається уп'ятеро більше автомобілів (14 мільйонів за 2011 рік), аніж у тій же Німеччині (3 мільйони).
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"