Каськів почне будувати залізницю до Борисполя під Новий рік
Реалізація останнього етапу реалізації національного проекту "Повітряний експрес" - будівництво швидкісного залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль" розпочнеться 28 грудня 2011 року.
Про це заявив голова Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами Владислав Каськів, передає кореспондент "Економічної правди".
"Буквально вчора ми отримали листа від китайської компанії, яка є головним підрядником національного проекту "Повітряний експрес", який підтверджує підписання технічної угоди – останнього документу, який фактично розкриває нам початок будівництва швидкісного залізничного сполучення між Києвом і аеропортом "Бориспіль". І ми очікуємо, що 28 числа відбудеться офіційне відкриття будівництва - фактична реалізація проекту "Повітряний експрес", - сказав він.
Також Каськів поінформував, що уряд днями передав у відання проекту ще два компоненти – добудову Подільського моста і будівництво так званої Малої окружної дороги від Столичного шосе до Бориспільської траси, що "дозволить суттєво вирішити транспортну проблему у Києві, оскільки спрямує увесь потік з правого на лівий і з лівого на правий берег".
За словами голови Держнацпроектів, цей проект буде реалізуватися на концесійній основі.
"Зараз проводяться усі необхідні розрахунки. Якщо наші передбачення виявляться вірними – це буде перший концесійний проект в Україні, який буде реалізуватися повністю за рахунок приватних коштів, без гарантій з боку держави і це допоможе нам започаткувати принципово нову можливість реалізації проектів за рахунок саме державно-приватного партнерства, без участі бюджетних ресурсів", - наголосив він.
Як відомо, Державне агентство з інвестицій і управління національними проектами планувало розпочати будівництво залізниці між міжнародним аеропортом "Бориспіль" і Києвом у травні 2011 року.
Передбачалося, що поїзди почнуть курсувати до кінця 2012 року, а довжина маршруту становитиме 37,4 км із двома зупинними пунктами.
Загальна кошторисна вартість проекту була встановлена на рівні 2,978 млрд грн.
Згідно із проектною документацією, будівництво розраховане на термін до двох років.
Генпідрядником будівництва виступила Китайська національна корпорація машинної індустрії і генеральних підрядів (China National Machinery Industry Complete Engineering Corporation, CMCEC).
Відповідно до техніко-економічних обґрунтувань, окупність "Повітряного експреса" розрахована на 15 років.
1 квітня 2011 року Кабінет міністрів надав ДП "Міжнародний аеропорт "Бориспіль" держгарантію на будівництво залізниці на 372 млн 313,5 тис. дол.
5 квітня для реалізації проекту було зареєстроване державне підприємство "Дирекція з будівництва й управління національним проектом "Повітряний експрес" й іншими інфраструктурними об'єктами київського регіону".
18 квітня у Пекіні українська сторона і Експортно-імпортний банк Китаю підписали угоду про надання українській стороні кредиту на $2 млрд. на будівництво швидкісної залізничної гілки між Києвом і міжнародним аеропортом "Бориспіль" (Повітряний експрес) і спорудження об`єктів інфраструктури Київської області (в рамках підготовки до будівництва Великої кільцевої дороги навколо Києва).
20 червня у присутності керівників України і Китаю був підписаний остаточний контракт на $372 млн. щодо реалізації національного проекту "Повітряний експрес".
Ішлося про кредит на 15 років із канікулами терміном у три роки і ставкою кредитування Libor + 3,5%. Заставою під проект виступили самі активи проекту.
Згідно із інформацією на веб-сайті Держагентства з інвестицій і управління національними проектами, проект "Повітряний експрес" – залізничне пасажирське сполучення м. Київ - міжнародний аеропорт "Бориспіль" і будівництво інших інфраструктурних об’єктів Київського регіону" передбачає залучення 4,6 млрд грн. для налагодження пасажирського залізничного сполучення і 2,8 млрд. грн. для влаштування інфраструктури МА "Бориспіль" і розрахований на три роки.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"