Світові виробники готуються підняти ціни на продовольство
Виробники продуктів харчування, яким досі вдавалося стримувати зростання витрат, планують підвищення цін у найближчі 12 місяців.
Такими є результати дослідження Grant Thornton, яке охопило 11 тисяч компаній в 39 економіках світу, повідомляє портал "Дело".
Великим міжнародним компаніям, наприклад, Unilever і Nestlé, вдавалося відшкодовувати зростання вартості виробництва. Більш дрібні виробники продуктів харчування намагалися слідувати за лідерами ринку.
Багато компаній абсорбували додаткові витрати, зменшуючи свої витрати в цілому і підвищуючи продуктивність. В результаті, виробники продуктів харчування потрапили в лещата зростання витрат і зниження доходів своїх споживачів.
Але зараз "греблю, схоже, прорвало", вважає куратор ринкупродуктів харчування та напоїв в Grant Thornton Джин Мензіс.
"Виробники напоїв нині шукають способи проштовхнути підвищення цін по ланцюжку, яке у результаті приведе до зростання цін для споживача", - вважає Мензіс.
41% опитаних Grant Thornton представників компаній, що випускають їжу та напої, чекають підвищення своїх цін у найближчі 12 місяців. Рік тому таких компаній було всього 12%.
Виробники продуктів харчування планують подорожчання своєї продукції на тлі зниження цін на сировину.
У жовтні світові ціни на продовольство показали найсильніше падіння за останні 19 місяців після досягнення рекордних висот у лютому 2011 року, за даними Продовольчої і сільськогосподарської організації Об'єднаних Націй (ФАО).
Найсильніше зниження цін припало на зерно, цукор і масла. Існує "певний оптимізм" щодо того, що в 2012 році ціни на продовольство залишаться нижче пікового рівня, вважають у ФАО.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"