Українська правда
Економічна правда
Постійне посилання: https://www.epravda.com.ua/news/2011/10/7/300952/

В "Укрзалізниці" зірвався контракт на мільярд доларів?

Економічна правда — П'ятниця, 07 жовтня 2011, 09:30

ЗАТ "Трансмашхолдинг" (ТМХ) не готове підписувати договір з "Укрзалізницею" на умовах раніше укладеного Меморандуму щодо виготовлення 292 електровозів.

Про це повідомив перший заступник генерального директора "Укрзалізниці" Микола Сергієнко, передає прес-служба перевізника.

"У меморандумі було передбачено, що електровози буде виготовляти ПАТ "Луганськтепловоз", але наразі ЗАТ "Трансмашхолдинг" пропонує, що виробництво і поставку візьме на себе Новочеркаський електровозобудівний завод", - сказав Сергієнко.

У такому випадку на електровозах будуть встановлені комплектуючі не українського виробника. А ми розраховували на українського виробника – "Луганськтепловоз". Також, ЗАТ "Трансмашхолдинг" оголосило про намір змінити ціну електровозів у порівнянні з раніше обумовленою", - додав він.

20 липня 2011 року "Укрзалізниця" домовилася з ПАТ "Луганськтепловоз" щодо виготовлення 292 вантажних електровозів серії 2ЕЛ-4 упродовж 2012-2016 років.

В "Укрзалізниці" повідомили про початок переговорів з російською групою "Сінара" про покупку вантажних електровозів постійного струму. Йдеться про продукцію Уральського заводу залізничного машинобудування - моделях 2ЕС6 і 2ЕС10.

"При їх будівництві використовується багато українських комплектуючих", - підкреслив Сергієнко, передає "Коммерсант-Україна".

Перевізник додає, що зараз ТМХ може забезпечити тільки 10% локалізації, тоді як "Сінара" - 40%.

"А китайський виробник готовий не тільки враховувати наші технічні побажання, але і запропонувати фінансування поставок", - відзначило джерело "Укрзалізниці".

В "Трансмашхолдингу" заперечують, що питання локалізації виробництва в переговорах є другорядним.

"У контракті це взагалі не обговорюється. Нас цікавить гарантія виконання контракту з боку УЗ. Поки її немає", - пояснив перший заступник гендиректора ТМХ Анатолій Мещеряков.

За його словами, російській компанії необхідний аванс або банківська гарантія, що підтверджує платоспроможність замовника.

В "Укрзалізниці" кажуть, що оплачують замовлення тільки за фактом постачання. Вартість контракту з ТМХ становить один мільярд доларів.

Старший аналітик ІФК "АРТ-Капітал" Олексій Андрійченко припускає, що на УЗ тиснуть зверху, оскільки уряд проводить політику імпортозаміщення.

"Але і ТМХ не може відразу збільшити локалізацію - потрібні час і кошти, а щоб їх вкладати, в ТМХ повинні бути впевнені в замовнику", - пояснює пан Андрейченко.

Він додає, що в "Укрзалізниці" немає фінансової історії стабільного замовника - монополія практично не оновлювала парк.

"Був випадок, коли "Укрзалізниця" розплатилася з Крюківським вагонобудівним заводом за пасажирські вагони через два роки після того, як вони були побудовані", - нагадує Андрейченко.

© 2005-2020, Економічна правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".

"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.

Матеріали з позначкою PROMOTED, СПЕЦПРОЄКТ, ЗА ПІДТРИМКИ публікуються на правах реклами.