"Укрзалізниці" не вдається отримати митного перевізника
Переговори між "Укрзалізницею" і Митницею про надання першої статусу митного перевізника не приносять результату.
Віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесников пообіцяв, що до кінця вересня "Укрзалізниця" зможе отримати функції митного перевізника, пиша видання "Комерсант Україна".
Цей статус дозволить УЗ ввозити вантажі за спрощеною процедурою митного огляду, а транзитні - і зовсім без нього.
"Якщо цього не відбудеться, то Держмитниця буде самостійно перевозити вантажі у вагонетках", - пригрозив віце-прем'єр.
Статус митного перевізника розглядається як один із способів нарощування обсягу перевезень вантажів.
У 2004 році, коли монополія стала митним перевізником, цей показник зріс у 1,7 рази. Але вже через рік, коли вона цього статусу позбулася, обсяг перевезень знизився в 2,7 рази.
У 2009 році "Укрзалізниця" знову стала митним перевізником. Тоді уряд доручив Держмитниці розробити ліцензійні умови для здійснення такої діяльності. Але цього так і не було зроблено.
Вже на початку 2011 року з законодавства була виключена можливість отримання ліцензії на даний вид діяльності, а в проекті Митного кодексу, який зараз готується до розгляду у другому читанні, взагалі немає поняття "митний перевізник".
Втім, це не означає, що монополія такого права отримати не може.
"Ми не можемо видавати нові ліцензії, але ті, хто раніше їх отримав, будуть за ними працювати до закінчення терміну. Як правило, ліцензії видавалися на рік, і у багатьох вони вже закінчуються", - розповів директор організаційно-розпорядчого департаменту Держмитниці Віктор Бондар.
Проте, незважаючи на оптимістичні заяви Колесникова, переговорний процес між Держмитслужбою та УЗ застопорився і навряд чи завершиться до кінця вересня.
У Держмитниці і в "Укрзалізниці" заявили, що не можуть домовитися про умови виконання монополістом функцій митного перевізника.
За словами Бондаря, митники наполягають, щоб УЗ, крім відповідальності за втрату вантажу перед вантажовідправником, мала зобов'язання і перед бюджетом.
"Місяць тому, ми говорили, щоб "Укрзалізниця" через Мінінфраструктури ініціювала постанову, де б чітко було прописано, що вона має право возити, а й несе відповідальність перед бюджетом. А то виходить так, що нам нема з кого буде спитати. Господарю вантажу УЗ готова платити, а в бюджет - ні".
Зараз збереження вантажів і зобов'язання перед бюджетом може гарантувати сам вантажовідправник через незалежного фінансового посередника або за допомогою банківської гарантії.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"