Для елітних авто і катерів уряд хоче знизити ввізні мита
В Україну можуть знизити мита на ввезення дорогих автомобілів і катерів.
У Верховній раді був зареєстрований проект закону № 9042 "Про внесення змін до митного тарифу України", підготовлений Кабінетом міністрів, пише видання "Комерсант Україна".
Документ передбачає зниження з 1 січня 2012 року ставок ввізного мита на легкові автомобілі об'ємом двигуна понад 3 тисячі кубометрів і автокаравани - з 7% до 6% від їхньої митної вартості, а також на морські катери - з 8,5% до 8%.
Основна мета прийняття законопроекту - приведення ставок імпортних мит у відповідність із зобов'язаннями України, які були взяті при вступі країни до СОТ в 2008 році.
Генеральний директор "АВТ Баварія" Олександр Тимофєєв говорить, що і зараз зниження мита на 1% навряд чи буде помітним для кінцевого споживача.
"Подібне зниження практично непомітно як для споживача, так і для продавця. Це не більш ніж приведення законодавства у відповідність до вимог СОТ, - вважає він .- Більш того, в Україні продається вкрай мало автомобілів з таким об'ємом двигунів - в основному українці купують машини з об'ємом двигуна до 2 тисяч кубометрів".
За даними інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting, в 2010 році на частку нових автомобілів з двигуном понад 3 тисячі кубометрів припало близько 5% продажів у натуральному вираженні - близько 8 тисяч автомобілів, приблизно 20% - в грошовому, що складає понад 500 мільйонів євро.
За словами голови Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, завдяки вступу України до СОТ протягом 2009-2011 років ввізні ставки на автокаравани і легкові автомобілі об'ємом двигуна понад 3 тисяч кубометрів були знижені з 10% до нинішніх 7%, на морські катери - з 10% до нині діючих 8,5%.
"При цьому, як показує практика минулих років, незважаючи на зниження ввізних ставок, для кінцевого споживача автомобілі не подешевшали", - зазначив Назаренко.
Набагато важливіше - зниження мит для автомобілів об'ємом двигуна до 2,2 тисячі кубометрів, на частку яких припадає близько 92% всіх продажів на рік, вважають у Всеукраїнській асоціації автоімпортерів і дилерів.
У той же час в Україні, навпаки, існує ризик підвищення мит на імпорт легкових автомобілів.
Зараз Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі за скаргою українських автовиробників проводить розслідування відносно імпорту більшості легкових автомобілів з об'ємом двигуна 1-2,2 тисячі кубометрів незалежно від країни походження.
Українські заводи наполягають на введенні мит для імпортерів у розмірі 47%, тому що з 2008 по 2010 рік на тлі скорочення попиту на внутрішньому ринку зріс імпорт легкових автомобілів.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"