Росія відмовиться від запорізьких двигунів
Авіадвигуни АІ-222-25, розроблені запорізьким МКБ "Прогрес" ім. А.Г. Івченка, будуть випускатися на Омському моторобудівному об'єднанні ім. П.І. Баранова у Росії.
Про це пише газета "Экономические известия" із посиланням на прес-службу російського підприємства.
У 2010 році ОМО ім. Баранова увійшло до державного НВЦ газотурбобудування "Салют", який брав участь у створенні цього двигуна і зараз постачає агрегати для їх виробництва на "Мотор Січі", нагадує видання.
Російська сторона і раніше не приховувала бажання скоротити участь у цьому проекті партнерів з України і навіть ставила під питання право отримання роялті "Прогресом".
"Зараз є велике бажання навести порядок в інтелектуальних правах власності на ці двигуни. На мій погляд, участь РФ в їх фінансуванні та створенні очевидна", - заявив в липні в одному зі своїх перших інтерв'ю новопризначений директор реструктуризованого НВЦ "Салют" Владислав Масалов.
За його словами, Мінпром РФ почав активну роботу з узаконення прав "Салюту" на випущені в Запоріжжі двигуни з метою "змінити взаємини, щоб вони були дійсно партнерські".
Для цього Україні було запропоновано створити СП з частками 50 на 50, яке отримало б права на двигуни сімейства АИ-222, а також Д-27, призначений для літаків Ан-70.
Поки ні у Мінпромполітики, ні на конструкторському підприємстві не повідомили, яка відповідь була дана на ці пропозиції.
Водночас гендиректор МКБ "Прогрес" Ігор Кравченко припустив, що створення СП щодо двигуна Д-27 можливе, але тільки тому, що створення цього агрегату поки перебуває на стадії освоєння серійного виробництва.
Як відомо, раніше ЗМІ писали про те, що "Салют" має намір припинити співпрацю з "Прогресом" з виробництва двигунів Д-436 для літаків Ан-148 і Бе-200.
Мотивоване рішення було тим, що недоцільно платити роялті конструкторам з урахуванням зроблених Росією фінансових вливань в ці розробки.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"