Іноземні нафтові компанії асоціюють Україну з корупцією - експерт
Зарубіжні нафтові компанії як і раніше насторожено ставляться до розвитку свого бізнесу в Україні через корупцію, непрозорі, незрозумілі і не рівні для всіх учасників правила гри.
Про це заявив OilNews директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн за підсумками спілкування зі слухачами Літньої школи нафтотрейдерів, що проходить в Лондоні.
"До України у зарубіжних нафтових компаній як і раніше вкрай насторожене ставлення, якому ми зобов'язані глобальній корупції. Саме цей ключовий фактор народжує рейдерські захоплення галузевих підприємств, свавілля митників, загадкові аукціони з розподілу ресурсів держкомпаній і дивні ініціативи на кшталт мит на імпорт нафтопродуктів", - сказав експерт.
При цьому він звернув увагу на те, що в кожній країні існують свої особливості та проблеми для іноземного бізнесу, але Україна на загальному тлі починає лідирувати.
"Умови роботи нагадують специфіку афганського ринку, де одним з невід'ємних елементів діяльності є домовленості з польовими командирами талібів", - каже Куюн.
У той же час, він відзначив, що уряд розглядає ряд найважливіших для галузі питань, від вирішення яких залежатиме, яким шляхом піде паливний ринок України.
"Це може бути шлях нафтовидобувних країн СНД чи Європи, яким відповідно властива монопольна і ринкова системи функціонування ринку", - сказав Куюн.
За словами експерта, роботу першої моделі ми можемо спостерігати в Росії і Казахстані.
"Найбагатші нафтовидобувні країни відчувають дефіцит нафтопродуктів і на 10-15 років відстають від Європи за стандартами якості моторних палив", - заявив Куюн.
На його думку, це викликано невільним ціноутворенням і, як наслідок, закритістю даних ринків для поставок палива ззовні, що в свою чергу обумовлює їх монопольну структуру.
Тим часом експерт звернув увагу на те, що ринок України має близько 10 джерел імпортних поставок і три внутрішніх виробника, що забезпечує посилену конкуренцію як за ціною, так і за якістю.
"Більше 90% бензину А-95 в національному балансі відповідає вимогам "Євро-4" і "Євро-5", тоді як Росія повертається до "Євро-2", а Казахстан в найближчі роки тільки планує перехід на "Євро-3", - говорить Куюн.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"