Росіяни хочуть права на українські авіадвигуни
Російське НПП "Салют" найближчим часом може припинити співпрацю з "Корпорацією Івченко" з виробництва двигунів Д-436 для літаків Ан-148 і Бе-200.
З такою пропозицією російська компанія в червні звернулася до українського партнера, розповіли в НПП "Салют", пише виданя "Комерсант Україна".
Аналогічна пропозиція готується і по двигуну Д-27 для вантажних Ан-70.
"Інтелектуальні права на ці два двигуни належать Україні, і ми платимо за них великі роялті, - каже представник "Салюта", - при цьому Росія інвестувала в їх виробництво власні кошти. Продовжувати фінансування на таких умовах недоцільно".
Обсяги виплат роялті в "Салюті" не уточнили.
По третьому спільному російсько-українського продукту - двигуну АІ-222 для Як-130 - пропонується інше рішення.
Інтелектуальні права на нього належать обом партнерам, тому АІ-222 "Салют" має намір виробляти на своєму заводі в Омську, пояснив представник російської компанії.
Альтернативою розриву відносин з України в "Салюті" вважають створення СП на паритетних засадах.
"Салют" пропонує внести в СП інтелектуальні права на двигуни, а також виробничі активи партнерів.
У Мінпромторгу РФ сказали, що підтримують цю пропозицію. "Росія може запропонувати багатомільярдні інвестиції в СП в рамках федеральної цільової програми, але без передачі інтелектуальних прав на ці двигуни вливання коштів не має сенсу", - заявив співрозмовник у міністерстві.
Він зазначає, що "реакції української сторони на цю пропозицію поки не надходило". В "Корпорації Івченко" отримати коментар не вдалося.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"