"АвтоВАЗ" уперше за 40 рокiв втратив лiдерство в Україні
Автомобiлi ВАЗ на українському ринку легкових автомобiлiв у травнi уперше за 40 рокiв втратили позицiю лiдера, поступившись нею Hyundai.
Про це повiдомляє iнформацiйно-аналiтична група AUTO-Consulting, інформує "Інтерфакс-Україна".
"Результати продажу нових автомобiлiв у травнi 2011 року стануть "холодним душем" для менеджерiв "АвтоВАЗ".
У травнi дилери "АвтоВАЗ" реалiзували 2003 автомобiлi, що дало їм змогу зайняти 11,98% ринку, тодi як Hyundai обрав 2171 покупець (12,99%)", - зазначено в повiдомленнi групи.
При цьому в повiдомленнi наголошується, що i друге мiсце на ринку для "АвтоВАЗ" уже не гарантоване, оскiльки буквально на п'яти наступає "ЗАЗ".
За даними експертiв, у травнi реалiзацiя росiйських автомобiлiв скоротилася на 31%: автомобiлi Lada втратили майже 900 клiєнтiв, тодi як продажi Hyundai зростали "гiгантськими" темпами завдяки активному попиту на Hyundai Accent виробництва росiйського заводу цього концерну.
Непогано продавалися й iншi моделi корейського виробника, а також Hyundai Tucson виробництва черкаського заводу корпорацiї "Богдан".
"АвтоВАЗ" просто нiчим було вiдповiсти. Пiсля припинення виробництва Lada Kalina з кузовом седан продажi бренда трималися виключно на сiмействi Samara росiйського виробництва (близько 30% продажiв), а в сумi з ВАЗ 21093\199, що випускаються в Запорiжжi, частка в продажах становила 40%", - зазначають експерти AUTO-Consulting.
Ще близько 22% продажу цього бренда займали черкаськi ВАЗ-2110/2111, 13% утримувала Lada Priora та майже 9% припали на ВАЗ-2107.
Збут сiмейства Kalina та позашляховикiв 4х4 (колишня "Нива") займав по 7%.
"Таким чином, основний акцент в Українi "АвтоВАЗ" робив саме на старi перевiренi моделi, якi в попереднi роки непогано продавалися. Проте постiйне зростання цiн на Lada, конкуренцiя з боку китайських брендiв, "ЗАЗу" остаточно надламала українського споживача, i сталося те, що експерти вже давно передбачали", - зазначено в повiдомленнi групи.
При цьому вони нагадують, що вже у квiтнi позицiї "АвтоВАЗ" були хиткими, але вiн ще контролював 15% ринку, тодi як Hyundai набирав оберти та зайняв 11%.
"Травневий провал "АвтоВАЗ" - це лише початок. Модельна, цiнова та маркетингова полiтика "ВАЗ" в Українi вже давно не витримувала нiякої критики. Негативно позначилися i реформи в системi дистрибуцiї, "ВАЗ" до того ж втрачав дилерську мережу. Бренд тримався на лояльнiй аудиторiї в сiльськiй мiсцевостi та дешевизнi автомобiлiв", - пояснюють експерти.
За їхньою оцiнкою, покупець автомобiлiв "АвтоВАЗ" старiє, а молодь обирає вже iншi автомобiлi, i "цей чинник ще вiдiграє свою роль, як це свого часу сталося iз "ГАЗ" ("Волга") та "IЖ" на ринку легкових автомобiлiв".
Водночас у Hyundai лише розпочинається пiдйом, адже на автосалонi SIA'2011 було представлено чотири новi моделi, якi поповнять модельний ряд.
Крiм того, i "ЗАЗ" додав до свого активу ще одну модель, а до кiнця поточного року розпочне виробництво ще й ЗАЗ Aveo.
Як повiдомлялося, ще на початку 2000-х рокiв частка автомобiлiв ВАЗ на українському ринку перевищувала 50%.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"