Очільнику ФСК "Море" заважають держзакупівлі
Українські спецекспортери стурбовані загрозою зриву великого, обсягом понад 300 мільйонів доларів, контракту з КНР у військово-технічній сфері і чекають адекватної реакції керівництва країни щодо забезпечення виконання взятих на себе зобов'язань в одній з найважливіших сфер двосторонніх українсько-китайських відносин.
Як повідомив генеральний директор ВАТ "Феодосійська суднобудівельна компанія "Море" Віталій Кривенко, реалізація укладеного в 2009 році державною компанією "Укрспецекспорт" контракту на будівництво і постачання до Китаю малих десантних кораблів на повітряній подушці на потужностях ФСК "Море" перебуває під загрозою зриву у зв'язку з застосуванням з 2010 року для підприємств ОПК закону про державні закупівлі, передає "Інтерфакс-Україна".
"Необхідність передбаченого законом проведення тендерних закупівель для тих, хто працює в жорстких рамках виконання зовнішньоекономічних контрактів підприємств "оборонки" спричиняє недопустиме перенесення термінів виконання замовлень, їх зрив", - відзначив Кривенко.
При цьому він підкреслив, що укладення контракту з КНР на постачання МДКПП було здійснене на нормативній базі, що не передбачала застосування процедури тендерних закупівель для ОПК.
За словами співрозмовника агентства, подальше застосування закону про тендерні закупівлі в ОПК розглядається сьогодні як системна, така, що має довгострокові і багатосторонні негативні для галузі і держави наслідки проблема, що вимагає оперативного рішення.
При цьому гендиректор компанії акцентував увагу на негативних наслідках застосування закону про держзакупівлі для "оборонки" в перспективі.
"Наслідком застосування цього закону є те, що загальнодоступна інформація про тендерні закупівлі в оборонному секторі - це удар по комерційних інтересах, а значить, по конкурентних позиціях наших спецекспортерів на світових ринках. Це, у тому числі, і ризики демпінгових дій з боку іноземних конкурентів, і жорсткіші для України умови укладення експортних контрактів", - пояснив Кривенко.
Він відзначив, що пов'язані з дією в ОПК закону про держзакупівлі ризики - це суто українська, внутрішня проблема.
"Особливу тривогу і подив викликає те, що це суто внутрішня проблема України, оскільки міжнародна практика не передбачає застосування тендерних процедур в "оборонці". У всьому світі діяльність оборонних підприємств регламентується спеціальними законами", - сказав співрозмовник агентства.
За даними джерел агентства в ОПК країни, обсяг укладеного в 2009 році контракту на постачання КНР МДКПП оцінюється близько 350 мільйонів доларів.
Йдеться про будівництво і постачання чотирьох кораблів, з них два мають бути побудовані в Україні, два - в КНР за участю українських фахівців.
МДКПП здатний перевозити 150 тонн вантажу, у тому числі до трьох середніх танків або до 500 військовослужбовців десантних військ. Може рухатися зі швидкістю більше 60 вузлів (близько 120 км/год) по землі, воді, льоду і долати перешкоди типу "вертикальна стінка" заввишки 1,5 м. Десантний корабель оснащений п'ятьма газовими турбінами потужністю 5 к. с. кожна.
Фонд держмайна України планує на червень проведення конкурсу з продажу 100% акцій ВАТ "ФСК "Море".
В держкомпанії Укрспецекспорт, що увійшла до держконцерну Укроборонпром, що створюється за рішенням уряду, ситуацію з реалізацією контракту з КНР на постачання МДКПП не коментують.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"