Литовці хочуть гнучкої ставки акцизу на бензин в Україні
Представництво литовської компанії Orlen Lietuva в Україні ініціює розгляд питання про впровадження диференційованої ставки акцизного збору на автомобільні бензини і відновлення колишніх диференціалів на дизельне паливо в залежності від якості продукції.
Про це заяв голова представництва Ігор Майстренко, передає OilNews.
За його словами, компанія вважає справедливим застосування зниженої ставки до продуктів, що відповідають вимогам поточних стандартів країн Євросоюзу (Євро-5, вміст сірки 0,001%).
"З урахуванням різниці в котируваннях на продукти різної якості на європейських ринках пропонуємо встановити ставку акцизного збору на такі продукти на 10 євро за тонну нижче, ніж на стандарт Євро-3 і Євро-4 (сірка 0,015-0,005%)", - сказав Майстренко.
Він також вважає, що потребує повернення до попередніх співвідношень шкала акцизів на дизельне паливо, яка зазнала певних змін в процесі квітневого зниження ставок акцизного податку.
"Так, якщо з 2007 року премія за якість дизпальне з ультранизьким вмістом сірки (0,001%) становила 20 євро за тонну по відношенню до марки з вмістом сірки 0,035% -0,2%, то після згаданих скоротилася до 10 євро за тонну. Це не відповідає пропорціям, які існують на європейському ринку, і фактично позбавляє сенсу ідею диференційованих ставок податків на дизпальне - стимулювання ввезення та виробництва більш якісних нафтопродуктів", - зазначив співрозмовник.
Як приклад ефективності таких підходів Майстренко навів той факт, що після введення Україною гнучких ставок на дизпальне частка низькосірчистого дизеля на українському ринку з 2006 до 2010 року виросла практично з нуля до 70% за рахунок переходу українських НПЗ на випуск низькосірчистого ДТ і заміщення поставок імпортних сірчистих марок євродизелем.
Топ-менеджер упевнений, що із введенням диференційованого акцизу аналогічні процеси відбудуться і на ринку бензину А-95.
"Ми впевнені, що створення цивілізованих стимулів за принципом "вища якість - нижчий податок" для постачання більш якісних нафтопродуктів дозволить збільшити обсяги поставок висококласних нафтопродуктів за імпортом і сприятиме збільшенню його випуску на українських НПЗ", - вважає Майстренко.
При цьому він зазначив, що знижена ставка акцизу на паливо стандарту Євро-5 не зашкодить українським НПЗ, тому що цей продукт ними не випускається і тому не є конкурентом їх продукції.
Він також повідомив, що представництво Orlen Lietuva в Україні готує лист на ім'я міністра енергетики та вугільної промисловості Юрія Бойка, в якому ініціює розгляд у міністерстві, а також Експертно-аналітичною групою з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної галузі пропозицій щодо внесення змін до податкового законодавства для стимулювання постачальників та виробників високоякісних нафтопродуктів.
Як повідомлялося, з 1 січня 2011 року, згідно зі змінами до Податкового кодексу, був скасований транспортний збір, а ставки акцизного збору підвищені на 50 євро за тонну для бензину і 30 євро за тонну для дизпалива.
Отримані від підвищених акцизів кошти планувалося направити на розвиток інфраструктури в рамках підготовки України до проведення Євро-2012.
20 квітня набув чинності закон, яким знижуються ставки акцизного збору на 50 євро за тонну для бензину і на 30 євро за тонну для дизельного палива.
Компанія Orlen Lietuva створена на базі компанії "Мажейкю нафта" і є дочірнім підприємством польського концерну Orlen.
Orlen Lietuva оперує єдиним в країнах Балтії нафтопереробним заводом в м. Мажейкяй і мережею АЗС в Литві.
Найбільшими покупцями литовського палива є "Концерн Галнафтогаз" (мережа АЗС ОККО), "Альянс Холдинг" (Shell), "Континіум" (WOG), "Паралель", "КЛО".
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"