Уряд задумав "корпоратизацію" авiабудування
Кабінет міністрів має намiр прискорити ухвалення програми розвитку авiабудiвної галузi до 2020 року, передбачивши в нiй корпоратизацiю пiдприємств для пiдвищення їх конкурентоспроможностi.
Про це повiдомив перший вiце-прем'єр, мiнiстр економiчного розвитку i торгiвлi Андрiй Клюєв в iнтерв'ю агентству "Iнтерфакс-Україна".
"Є доручення президента i прем'єр-мiнiстра щодо корпоратизацiї всiєї галузi. Необхiдно бiльш ефективно органiзувати її роботу, виводити її на нормальнi цивiлiзованi ринковi умови роботи", - сказав вiн.
Клюєв спрогнозував, що програма буде ухвалена упродовж мiсяця.
"Звичайно, буде потрiбно збiльшення держбюджетної пiдтримки авiабудування", - додав він.
Перший вiце-прем'єр наголосив, що зручний момент для корпоратизацiї галузi був втрачений. "Ми пiшли цим шляхом ще у 2006 роцi: створили концерн "Антонов". Але потiм, у 2007 роцi, були "форсовані" позачерговi вибори, змiнився уряд i робота була зупинена. Зараз все доводиться починати знову", - сказав Клюєв.
Вiн додав, що буде також здiйснена реструктуризацiа заборгованостi у галузi.
За його словами, держава зацiкавлена у залученнi до галузi приватного капiталу.
"Але я сумнiваюся, що будь-яка приватна компанiя подужає такi обсяги. Якщо взяти, наприклад, Airbus, то це фактично всi держави Євросоюзу об'єднали свої пiдприємства у корпорацiю", - додав Клюєв.
За його словами, необхiднi також змiни до закону про державнi закупiвлi, тому що державнi пiдприємства, навiть фактично отримуючи замовлення, через складнi процедури змушенi значно затягувати процес реалiзацiї контрактiв.
"Їм просто-напросто невигiдно працювати", - пояснив ситуацiю Клюєв.
Коментуючи створення спiльного пiдприємства мiж українським державним авiабудiвним концерном (ДАК) "Антонов" i росiйським ВАТ "Об'єднана авiабудiвна корпорацiя" (ОАК), вiн пояснив невелику затримку в строках необхiднiстю проходження тривалих внутрiшньодержавних процедур.
"Фактично, зараз вони завершилися, i це СП через певний час почне працювати", - повiдомив перший вiце-прем'єр.
Вiн зазначив, що такi проекти, як вiдновлення виробництва транспортного лiтака АН-124, Україна самостiйно не зможе здiйснити.
"Вiдновити це виробництво можливо лише спiльно. Для цього необхiднi значнi фiнансовi ресурси", - наголосив Клюєв.
Загалом вiн зазначив, що проблем у авiабудiвникiв безлiч, "але немає таких, якi б неможливо було вирiшити".
Як повідомлялося, ДАК "Антонов" i ОАК пiдписали угоди учасникiв СП у жовтнi 2010 року.
СП, що створюється на паритетних засадах, забезпечить координацiю української i росiйської сторiн зi спiльними програмами авiапрому, а також займеться питаннями маркетингу i пiсляпродажного обслуговування лiтакiв.
СП також займеться напрацюванням пропозицiй щодо подальшої iнтеграцiї авiапромiв РФ i України у майбутньому пiсля завершення корпоратизацiї авiапрому України.
На цьому етапi створення спiльної структури, яка за своїми функцiями буде виконувати функцiї управляючої компанiї, про передання будь-яких матерiальних активiв до статутного капiталу не ідеться.
До створеної рiшенням уряду України в 2008 роцi ДАК "Антонов" входять ДП "Антонов", фiлiя ДП - "Серiйний завод" Антонов "(ранiше - КiДАЗ "Авiант"), ДП" 410-й завод цивiльної авiацiї", Харкiвське державне авiацiйне виробниче пiдприємство (ХДАВП).
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"