Нафтотрейдери знайшли новий безмитний канал
Скорочення у січні-квітні переробки нафтової сировини на НПЗ і ГПЗ України пов'язане із тим, що у квітні в Україну почало надходити білоруське біодизельне пальне.
Про це пише газета "Комерсант-Україна" із посиланням на високопоставлене джерело в Міністерстві енергетики і вугільної промисловості.
Біодизель виробляється на ТДВ "Белнефтегаз" із російського дизельного палива із домішкою 0,2% біодобавок.
Згідно із білоруським законодавством, така суміш не обкладається експортним митом, тоді як мито на звичайні види палива складає 216 доларів за тонну.
"По суті, ідеться про появу на ринку нового каналу постачання імпортного палива за демпінговими цінами. До лютого без сплати мита паливо ввозилося компанією "Лівела", але після її відходу з ринку імпортери знайшли новий спосіб заробітку", - відзначає аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко.
Голова правління ПАТ "Укртатнафта" Павло Овчаренко заявив, що заводи у квітні були змушені різко скоротити обсяг переробки.
"Для нас сьогодні кожна тонна переробленої сировини приносить 90 доларів збитків. При такій економіці скорочення переробки - це спроба знизити втрати", - говорить він.
У прес-службі ВАТ "Галичина" повідомили, що ще в березні, до появи біодизельного палива з Білорусі, втрати від переробки однієї тонни нафти становили 75-80 доларів, а у квітні зросли на 10-15 доларів.
За даними Овчаренка, обсяги поставок нафти падають, і за підсумками травня розрив із п'ятьма місяцями 2010 року може бути ще більш істотним.
Як повідомлялося, за даними Міністерства енергетики та вугільної промисловості, у січні-квітні переробка нафтової сировини на НПЗ і ГПЗ України скоротилася на 28,9% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, до 2,7 млн. тонн.
А обсяг переробки нафти в квітні знизився на 53,2% до квітня 2010 року, до 585,7 тис. тонн.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"