Україна може вилетіти з організації з безпеки польотів
Міжнародна асоціація повітряного транспорту IATA звернулася в Євроконтроль з рекомендацією виключити Україну з цієї організації.
Зокрема, IATA рекомендувала Європейській організації з безпеки польотів Євроконтроль виключити Україну зі свого списку країн-учасників з-за необгрунтоване підвищення ставок за аеронавігаційне обслуговування в 2010 році.
Відповідний лист IATA датований 3 вересня, повідомив вчора генеральний секретар Асоціації європейських авіакомпаній Ульріх Шульт-Штратхаус в ході візиту в Україну, пише видання "Комерсант-Україна".
Шульт-Штратхаус подзвонив представнику IATA і після розмови повідомив, що наприкінці листопада на засіданні Євроконтролю піднімалося питання, що стосується України, проте конкретне рішення не прийнято.
Коментар Євроконтролю отримати не вдалося. Прес-секретар представництва ЄС в Україні Девід Стулік вчора не зміг прокоментувати дане питання: "Мені не відомо про таке звернення IATA".
Під час червневого візиту до України гендиректор IATA Джованні Бісіньяні говорив міністру транспорту і зв'язку Костянтину Єфименко про необхідність знизити вартість аеронавігаційних послуг.
"Це рекорд - при найвищих цінах продуктивність праці "Украероруху" є однією з найнижчих в Європі. Україна - прекрасна країна, але не сама ж дорога у світі. Я надав міністру статистику Євроконтролю, він у курсі ситуації і готовий до співпраці з IATA", - заявляв тоді Бісіньяні.
Втім, у Мінтрансзв'язку до рекомендацій IATA не прислухалися і вирішили підвищити з 1 жовтня ставки "Украероруху" на 28-39%.
"IATA зацікавлена в тому, щоб авіакомпанії, інтереси яких вона представляє, платили менше. Але й "Украерорух" повинен покривати свої витрати. У нас дуже великий авіаційний простір", - сказав Єфименко.
Позицію IATA у міністерстві вчора коментувати не стали.
На думку глави підкомітету з питань авіаційного транспорту комітету Верховної ради з питань транспорту і зв'язку Бориса Шиянова, "IATA намагається шляхом ультиматуму вирішувати поставлені перед асоціацією завдання".
За даними "Украероруху", в I півріччі лідерами за сумою виплат за аеронавігаційне обслуговування стали Lufthansa, Singapore Airlines, Emirates, British Airways, Thai Airways International і російський "Аерофлот".
Підвищення Україною тарифів на аеронавігаційне обслуговування всупереч рекомендаціям IATA може бути використане проти неї в переговорах з ЄС про підписання угоди "Про відкрите небо", вважає експерт Центру економічного і політичного аналізу Ірина Кава.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"