Мінрегіонбуд пропонує не узгоджені між собою законопроекти – експерт
Міністерство регіонального розвитку та будівництва пропонує сьогодні законопроекти, які, на думку розробників, більш прохідні - хоча й не узгоджені між собою.
Про це пише експерт Асоціації міст України, колишній директор департаменту місцевого самоврядування та адмінтерустрою Юрій Ганущак у статті для тижневика "Дзеркало тижня".
Так, за його словами, у законопроекті "Про місцеве самоврядування" передбачаються однакові повноваження для всіх органів місцевого самоврядування базового рівня - сільських, селищних, міських, тоді як законопроектом "Про адміністративно-територіальний устрій" навіть для міст передбачено градацію на міста районного, обласного, загальнодержавного значення без визначення її правових наслідків.
І взагалі, радикально змінені усталені поняття "місто, "селище", "село" як категорії окремих поселень - на об'єднання поселень.
"Справді, як тепер пояснювати жителям і народним депутатам, що віднині село - це не село, а декілька сіл, а при приєднанні поселень до міст вони узагалі втрачають свою ідентифікацію, - питання далеко не академічного характеру", - пише автор.
Крім того, Ганущак відзначає, що в законопроекті "Про місцеві державні адміністрації" консервується накладення повноважень органів місцевого самоврядування та місцевих органів виконавчої влади. А законопроект "Про державну підтримку об'єднання сільських територіальних громад" узагалі випадає з контексту.
"Усе це схоже на намагання протиснути сумнівні рішення, розраховуючи на те, що в оточенні прем'єра і президента немає фахівців, здатних розпізнати в пропонованих законопроектах потьомкінські села", - вважає автор.
За його словами, законопроект "Про основи державної регіональної політики" узагалі практично не несе жодного правового навантаження.
"Зокрема, вихолощено фінансові гарантії реалізації державної політики в регіонах. Це й не дивно, - адже у версії проекту, що пропонувалася попереднім складом Мінрегіонбуду, передбачалося створення фонду регіонального розвитку за прикладом країн ЄС. А це робило б процес підготовки та проходження документів формалізованим, прозорим", - наголошує Ганущак.
Він також підкреслює, що "про те, що особливих зрушень у розв'язанні проблем самоврядування і територіальних органів виконавчої влади не слід очікувати, свідчать кадрові рішення міністра".
"Звісно, старі, перевірені компартійні працівники антуражу не зіпсують, але очікувати від них проривних ідей та самопожертв було б занадто оптимістично", - вважає Ганущак.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"