Україна і Росія створять керуючу компанію в рамках інтеграції авіапромів
Державний авіабудівний концерн (ДАК) "Антонов" і ВАТ "Об'єднана авіабудівна корпорація" (ОАК) домовилися про створення управляючої компанії щодо проектів у рамках стратегії інтеграції авіаційних комплексів країн.
Про це заявив голова правління ВАТ "Мотор-Січ" В'ячеслав Богуслаєв в інтерв'ю агентству "Інтерфакс- Україна".
"Є Airbus Industry, у якому беруть участь 11 країн "старої" Європи. І ми (Україна і РФ) ще з часів (президентства) Леоніда Кучми говорили про те, що потрібен EuroАz Industry. Але оскільки вагові категорії у нас різні - у нас державні заводи, а там (у РФ) акціонерні, ми домовилися на цьому етапі створити спільну керуючу компанію за проектами між ДАК "Антонов" і "ОАК", - сказав він, уточнивши, що ідеться не про спільну компанію з управління активами та власністю, а про компанію з управління проектами.
Створення аналогічної спільної компанії для управління українсько-російськими проектами створення двигунів для цивільних літаків і вертольотів ВАТ "Мотор-Січ" і ДП "Івченко Прогрес" ініціювали ще півтора роки тому, запросивши в партнери російську "Об'єднану двигунобудівних корпорацію" (ОДК, входить до складу держхолдингу "Оборонпром"), нагадав співрозмовник агентства.
"Це пропозиція прийнята російською стороною, і зараз ми стоїмо на шляху створення такої керуючої компанії", - сказав він.
"Це перший крок до інтеграції (авіапромів), - додав Богуслаєв, пояснивши, що "потім, протягом року парламентом буде прийнято рішення про приватизацію наших українських підприємств для "вирівнювання" економічних умов (співпраці)".
За словами Богуслаєва, остаточне рішення про формат та умови інтеграції буде прийматися на рівні урядів держав.
"А тоді вже уряд буде приймати рішення: якою мірою буде інтегруватися одна група в іншу групу", - сказав він.
При цьому Богуслаєв також висловив упевненість, що необхідною умовою інтеграційного процесу має стати спільне проведення аудиту партнерів закордонним аудитором: "Але ми бачимо, що потрібна єдина аудиторська контора, бажано західна, вона має проводити аудит нашої ДАК "Антонов" і "ОАК".
"Чистота експерименту полягає в тому, щоб була єдина база", - наголосив глава "Мотор-Січі".
Як відомо, відповідно до затвердженої Кабінетом міністрів у грудні 2008 року стратегії розвитку авіапрому до 2020 року, структурне реформування авіаційної промисловості України передбачається здійснити шляхом приватизації підприємств галузі із залученням іноземних інвестицій з урахуванням особливостей високотехнологічної галузі при збереженні державного впливу держави на прийняття стратегічних рішень.
Відповідно до документа, приватизацію галузі планується провести в 2011-2015 роках після завершення до 2010 року акціонування та корпоратизації підприємств галузі та створення на корпоративній основі господарських об'єднань підприємств літакобудування, двигунобудування, вертольотобудування, і підприємств, що виробляють бортове і наземне радіоелектронне обладнання, супутникові системи зв'язку, навігації та спостереження.
Згідно озвученим у 2009 році урядом Юлії Тимошенко даними, в 2010 році на технічне переозброєння української авіаційної галузі з держбюджету планувалося направити 3,85 млрд. гривень.
Восени 2009 року Тимошенко висловилася за обмін акціями авіабудівних компаній України та РФ в рамках стратегії інтеграції авіапромів країн, і її пропозиція була підтримана прем'єром РФ Володимиром Путіним.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"