Думка експерта: "Богдан" має шанс домогтися повноцінного конкурсу на закупівлю транспорту до Євро-2012

Четвер, 1 квітня 2010, 15:40 -

Кабінет міністрів підписав з Львівським автобусним заводом меморандум про поставку 1,5 тис. автобусів та 500 тролейбусів для чотирьох українських міст-господарів "Євро-2012".

Після того корпорація "Богдан" висловила свою стурбованість через те, що уряд вибрав виробника без передбаченого законодавством тендеру.

Як стверджують юристи, в законі є норми, які дають ґрунт "Богдану" порушувати це питання.

Керуючий партнер юридичної компанії Jurimex Юрій  Крайняк розповів, що проведення закупівель за державні кошти передбачене урядовою постановою від 17 жовтня 2008 року.

Реклама:

"Ця норма застосовується до всіх закупівель товарів, робіт і послуг, що здійснюються за рахунок державних коштів, за умови, що вартість закупівлі становить не менше 100 тис. гривень, а робіт - 300 тис. гривень", - цитує він норму закону.

"Зрозуміло, що вартість півтори тисячі автобусів та 500 тролейбусів перевищує 100 тисяч гривень, а отже за загальним правилом їх закупівля має здійснюватись згідно з затвердженими Кабміном правилами", - розповів Крайняк.

Він, однак, згадав, що у вказаному положенні встановлені й винятки, за яких допускається проведення закупівель без проведення конкурсів. Також законом передбачено шість умов які допускають закупівлю лише в одного учасника.

"Очевидно, закупівля без конкурсу автобусів і тролейбусів за певних умов може підпадати під деякі з передбачених законодавством випадків", - не виключає фахівець.

Першим  випадком, за його словами, може стати відсутність конкуренції на певні товари, які можуть бути поставлені лише одним учасником.

"Можна було б припустити, що під час обрання особи, з якою мав укладатись договір на закупівлю, Кабмін виходив із кількості пасажиромісць автобусів та тролейбусів "ЛАЗ" порівняно з іншими виробниками", - сказав Крайняк.

І все ж, зазначає правник, посилання на те, що "єдиним заводом, який здатний  впоратись з масштабом основної частини замовлення є ЛАЗ" згідно з законодавством також має документально підтверджуватись.

"Наразі  невідомо, чи надавалась Мінекономіки згода на проведення закупівлі автобусів лише у ЛАЗу. Можна припустити, що така згода була надана, але є серйозні сумніви з приводу того, що при наданні цієї згоди були дотримані вимоги законодавства", - припускає Крайняк.

В першу чергу, на його погляд, невідомо, чи проводились дослідження ринку, внаслідок яких були надані висновки про відсутність на ньому конкуренції.

"Невідомо, які саме документи надавались для обґрунтування проведення закупівлі лише в одного виробника, залишивши поза цією процедурою інших учасників ринку", - констатує Крайняк.

Очевидно, робить висновок він, якщо ці документи відсутні, або якщо вони складені з порушеннями, то корпорація "Богдан" може відстояти свої права в судовому порядку і домогтись проведення повноцінного конкурсу.

Економічна правда

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: