Рада зобов’язала виробників писати на етикетці про ГМО
Верховна Рада ухвалила закон про обов'язкове маркування продуктів на вміст генетично-модифікованих організмів.
За закон "Про внесення змін до Закону "Про безпечність та якість харчових продуктів" проголосувало 375 з 435 присутніх у залі депутатів.
Прийнятий закон встановлює вимоги до маркування харчових продуктів, що містять генетично модифіковані організми або вироблені з їх використанням.
Дія цього закону не поширюється на тютюн і тютюнові вироби та харчові продукти, вироблені для особистого споживання.
Згідно із законом, всі харчові продукти, що знаходяться в обігу в Україні, етикетуються державною мовою та містять у доступній для сприймання споживачем формі інформацію також про наявність чи відсутність у харчових продуктах генетично модифікованих організмів (ГМО), що відображається на етикетці харчового продукту написом "ГМО" чи "без ГМО" відповідно.
Як зазначається у пояснювальній записці до законопроекту, необхідність маркування на вміст ГМО "вже закріплена в діючому законодавстві, хоча, на жаль, чітко не прописаний механізм інформування". Прийнятий закон має усунути неоднозначне трактування необхідності нанесення відповідної позначки.
Крім того, ВРУ посилили вимоги до виробників (продавців) щодо надання достовірної інформації про продукти, які містять генетично-модифіковані компоненти.
Відповідний Закон "Про внесення змін до законів України щодо надання інформації про вміст у продукції генетично-модифікованих компонентів" теж був прийнятий у четвер.
Новоприйнятий закон вносить зміни у статтю 15 закону "Про захист прав споживачів" (право споживача на інформацію про продукцію) та у Кодексі про адміністративні правопорушення.
Тепер продукція повинна містити позначку про наявність або відсутність у складі продуктів харчування генетично модифікованих компонентів.
Передбачено також вимогу, що "виробник (продавець), у разі виявлення недостовірної інформації про продукцію (якщо вона не шкодить життю, здоров'ю або майну споживача), протягом тижня вилучає цю продукцію з продажу та приводить інформацію про неї до відповідності".
Окрім того, в Кодексі про адміністративні правопорушення встановлена адміністративна відповідальність (штраф) за надання недостовірної інформації про продукцію.
Тепер надання виробником недостовірної інформації тягне за собою накладення штрафу від десяти до п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Повторне надання недостовірної інформації про товар протягом року з моменту стягнення тягне за собою накладення штрафу від п'ятдесяти до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"