"Укрзалізниця" розтягне виплати по кредиту Barclays Bank до трьох років

Субота, 21 листопада 2009, 14:54

"Укрзалізніця" планує реструктуризувати виплату боргу по синдикованому кредиту Barclays Bank в середньому на строк близько двох з половиною - трьох років.

Про це заявив генеральний директор "Укрзалізниці" Михайло Костюк в інтерв'ю тижневику "Дзеркало тижня".

"Йдеться про зміну строку та графіка погашення основної суми боргу українських залізниць. Спершу передбачалося, що починаючи із серпня цього року і до серпня 2010-го ми здійснимо п'ять платежів по 110 млн. доларів. Один платіж зроблено, лишилося чотири - на погашення 440 млн. доларів основної суми кредиту", - пояснив він.

Костюк уточнив, що в серпні 2009 року, коли "Укрзалізниця" виплатила 110 млн. доларів на погашення основної суми (тіло кредиту) плюс 7,5 млн. доларів - обслуговування кредиту, вже велися переговори з кредиторами про те, що щоквартальні транші з погашення кредиту в розмірі 110 млн. доларів кожен - це на сьогодні надзвичайно високе пікове навантаження для залізниць України. 

Реклама:

"Система надходження коштів в "Укрзалізницю" не забезпечує можливості щоквартального погашення такої суми (а це близько 1 млрд. гривень)", - підкреслив Костюк.

При цьому він відзначив, що "гроші у залізниць України в принципі є", але якщо ідеться про забезпечення надмірно високих виплат за кредитами, то таких засобів "Укрзалізніця" не має у своєму розпорядженні.

"У залізниць гарний кредитний імідж, кредитний портфель цілком здоровий. При доході у 38 млрд. гривень на рік портфель боргових зобов'язань за кредитами становить 9,8 млрд. гривень. Це весь обсяг позик. Не боргові зобов'язання непомірні - проблема в необхідній ліквідності. Тому ми й звернулися до своїх кредиторів із проектом реструктуризації боргу. Це не означає, що ми не можемо виплатити боргу. І ми його обслуговуватимемо. Однак ми пропонуємо зняти пікові навантаження, зробити виплати більш рівномірними", - пояснив він.

"Як показує аналіз надходження коштів, українські залізниці можуть рівномірно повернути синдикований кредит протягом 2010-2012 років відповідно до прогнозованого графіка надходження коштів", - додав Костюк.

За його словами, у кредиторів "Укрзалізніці" є розуміння проблеми.

"Ніхто з учасників угоди її не "розігріває". Тому що всі розуміють, що проблема - у відсутності необхідної ліквідності", - підкреслив він. 

Відповідаючи на питання про те, чи була в "Укрзалізніці" можливість перекредитуватися та все ж платити по кредиту Barclays Bank, Костюк відзначив, що вітчизняні банки не можуть виділити таку суму, як не готові надати її й іноземні банки.

"У нас не було іншого виходу, окрім як удатися до реструктуризації. Втім, зараз це поширена в усьому світі практика. Головне, щоб позичальник надав реальний план реструктуризації, що ми й зробили. Зрештою, ми дорожимо своєю репутацією, і наші кредитори не повинні сумніватися в нашій спроможності повернути кредит, хоч і з відстрочкою виплати", - підкреслив він.

Також Костюк відзначив, що синдикований кредит Barclays Bank є комерційним кредитом, що не передбачає надання державних гарантій.

Тобто боргові зобов'язання українських залізниць не передбачається перевести з квазісуверенного (комерційного) боргу "Укрзалізніці" в суверенний (державний) борг України.

"Деякі так звані експерти, не завдавши собі клопоту розібратися в суті питання, у принципі, стурбовані тим, що коли "Укрзалізниця" є держпідприємством, то і її борг може стати боргом держави Україна. Комусь, напевно, з огляду на політичні особливості нинішньої ситуації вигідно спекулювати на цій темі. Водночас мало хто розуміє, що про жодний держборг мова не йде, бо це суто комерційний кредит", - підкреслив директор "Укрзалізніці".

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама:
Підпишіться на наші повідомлення!