Яндекс віддав "золоту акцію" державі
Материнська компанія "Яндекса" - голландська Yandex N. V. випустила пріоритетну акцію. "Яндекс" провів конкурс між кількома держкомпаніями, і в ньому переміг Сбербанк, як "державний, публічний і такий, що не має прямих інтересів в інтернеті і медіа".
Він отримав акцію за символічною ціною - 1 євро, пише газета "Ведомости".
Акція дає лише одне право: накладати вето на продаж більше 25% акцій "Яндекса".
Механізм такий: якщо хтось із акціонерів збере достатній пакет акцій і вирішить його продати, це питання буде винесене на раду директорів "Яндекса", той доведе до відома Сбербанку і правління банку прийме рішення, дозволити угоду або заблокувати, розповідає представник "Яндекса" Михайло Ушаков.
Місця в раді директорів у Сбербанку не буде, брати участь в управлінні компанією він не буде. Продати пріоритетну акцію без згоди ради директорів "Яндекса" Сбербанк не зможе.
Надіслати акцію держбанку - ініціатива "Яндекса", говорить Ушаков. Така схема, за його словами, дозволить зберегти принципи управління, закладені засновниками: коли жлдна група акціонерів не може приймати рішення про розвиток компанії одноосібно.
Близьке до акціонерів "Яндекса" джерело додає: це, з одного боку, збереже "Яндекс" від недружнього поглинання, з іншого - гарантує, що у нього не з'явиться незрозумілий державі "співінвестор".
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"