Вітчизняний автопром піде за шляхом General Motors?
Українські виробники автомобілів можуть оголосити про банкрутство, якщо не домовляться з кредиторами або з державою.
Так вважає експерт Міжнародного центру перспективних досліджень Ільдар Газізулін, повідомляє Радіо "Свобода".
Від початку року виробництво легкових автомобілів в Україні скоротилося майже на 85%, автобусів та вантажівок - на 91%. Такі дані наводить Державний комітет статистики.
Для порятунку українського автопрому наприкінці минулого року Верховна Рада ухвалила закон про підвищення ввізного мита на автомобілі з 10 до 23%. Якби не це, ситуація нині була б іще гіршою, каже почесний президент корпорації АІС Дмитро Святаш.
Однак, зважаючи на те, що обвал стосується не тільки автомобільного ринку, а всього, то цих заходів замало. Порятувати український автопром може лише підвищення купівельної спроможності населення, вважає Святаш.
"Безперечно, цей захід є протекторним щодо українського автомобілебудування. Але питання полягає в тому, що загалом весь ринок упав. Тож у першу чергу маємо говорити про заходи, які можуть підвищити платоспроможність населення", - каже він.
Протягом останніх років українські автовиробники нарощували потужності, використовуючи для цього кредитні кошти. Тож тепер вони намагатимуться або домовлятися з кредиторами, або виторговувати преференції в уряду.
Якщо ж не вдасться, не виключено, що і вони можуть оголосити про банкрутство, як це зробив General Motors, каже експерт Міжнародного центру перспективних досліджень Газізулін.
"Кредити треба повертати. І от зараз питання, чи повірять кредитори планам виходу з кризи, які покажуть їм автовиробники, і чи вони пролонгують ці кредитні лінії. Якщо так, тоді до банкрутства можна буде не вдаватися. Якщо ні, автовиробники спробують пролобіювати державну допомогу. Інший варіант - це банкрутство", - зазначає економіст.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"