За півроку довіра українців до банків зменшилася
В умовах кризи споживачі все більше приділяють увагу надійності банків, водночас сучасність та універсальність стають менш важливими.
Про це свідчать результати другої хвилі регулярного "Дослідження іміджу найбільших українських банків", проведеного дослідницькою компанією GfK Ukraine у березні, повідомляє її прес-служба.
У березні 2009 року в порівнянні з вересням 2008 року українці нижче оцінили репутацію банків загалом - 3,38 бали з п‘яти, тоді як у вересні 2008 року ця оцінка дорівнювала 3,81.
У компанії зазначають, що невеликі банки, особливо з українським капіталом, опинилися у більш скрутному становищі, оскільки респонденти вважають їх більш уразливими в умовах кризи.
На думку респондентів найбільше постраждають від фінансової кризи банки з українським капіталом (43% респондентів), скоріше невеликі (55%), скоріше приватні (45%).
У порівнянні до попередньої хвилі, серед характеристик ідеального банку, більш важливими респонденти відмічають надійність (38% респондентів проти 29% у вересні 2008 року), те що банк довго на ринку (13% проти 8%), висококваліфікований персонал банку (6% проти 3%).
Менш важливими респонденти вважають універсальність, сучасність та стильність.
За словами керівника відділу фінансових досліджень GfK Ukraine Дмитра Яблоновського, зміна уподобань свідчить про необхідність розробки стратегії, що спрямована на повернення довіри до банків, їх надійності.
"На нашу думку, найбільші гравці ринку мають спрямовувати комунікацію саме на відновлення довіри до банківської системи загалом. Саме вони мають найбільший потенціал із залучення поточних некористувачів банківських послуг", - зазначає він.
Щодо участі держави у рятуванні банківської системи, більшість респондентів вважають що вона не повинна залишатися бездіяльною: третина респондентів відмічають, що держава має націоналізувати проблемні банки, ще третина, що їх потрібно об‘єднати з більш крупними банками.
21% респондентів переконані, що держава має надати банкам рефінансування, тоді як на думку 7% респондентів, нічого робити не потрібно.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"