Українці збільшують обсяги споживання
У квітні 2009 року поліпшення споживчих настроїв громадян України відбувалося вже третій місяць поспіль.
Про це йдеться у спільному прес-релізі GfK Ukraine та Міжнародного центру перспективних досліджень.
Значення індексу споживчих настроїв (ІСН) додало ще 13,2 пункту та становило 65,6. Загалом після падіння до рекордно низького рівня в січні 2009 року ІСН зріс на 23,8 пункту.
Тобто оптимізм українців поступово відновлюється. Це, ймовірно, спричинено відносною економічною стабільністю останніх кількох місяців і посиленням національної валюти щодо долара США, зазначається в повідомленні.
Економічні очікування громадян України продовжують зростати швидше від оцінок поточного становища. У квітні 2009 року індекс економічних очікувань (ІЕО) зріс на 16,3 пункту до значення 73,2.
Отже, економічні очікування українців уже впритул наблизилися до свого докризового рівня. Більшою мірою таке зростання ІЕО було зумовлене поліпшенням очікувань українців щодо змін особистого матеріального становища.
Оцінки перспектив розвитку економіки України також поліпшилися. Це означає, що мешканці України дедалі більше очікують на поліпшення і власного матеріального становища, і економічної ситуації загалом у найближчому майбутньому.
Водночас оцінки поточного становища українців суттєво відстають від економічних очікувань за рівнем оптимізму. Значення індексу поточного становища у квітні 2009 року зросло на 8,5 пункту та становило 54,1.
Негативними залишаються оцінки поточного особистого матеріального становища громадян України. Зростання відповідного індексу становило лише 6,8 пункту, а його значення - 47,1. Воно вказує на те, що матеріальне становище більш як трьох чвертей мешканців нашої країни погіршилося за останні півроку.
Відчутно зросла також готовність українців до здійснення великих купівель. На це вказує збільшення значення індексу схильності до споживання на 10,2 пункту до 61,2.
З січня 2009 року дослідження споживчих настроїв проводиться щомісяця. Індекс споживчих настроїв в Україні визначають на підставі вибіркового обстеження домашніх господарств країни.
Під час дослідження опитують 1 000 осіб віком від 15 до 59 років. Населення віком 15-59 років, яке становить 61,3% усього населення України, вважають найактивнішою частиною споживачів. Вибірка репрезентативна за статтю та віком, враховує міське та сільське населення й величину населеного пункту.
Статистичне відхилення не перевищує 3,2%.Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"