Українці віддають перевагу накопиченню готівки
У четвертому кварталі 2008 року виросла привабливість накопичень готівкою.
Про це свідчать результати регулярного дослідження ринку банківських послуг для фізичних осіб, яке здійснила компанія GfK Ukraine в четвертому кварталі 2008 року.
В четвертому кварталі 2008 року 78% українців користувалися банківськими послугами проти 81% у другому кварталі 2008 року. При цьому збільшилася частка респондентів, що не користуються банківськими послугами з 12% до 15%.
Найбільша частка респондентів користується такими банківськими послугами як оплата комунальних платежів (70% опитаних) та пластикові картки (44% опитаних), йдеться в повідомленні компанії.
Далі зі значним відривом йдуть поточний рахунок без картки, грошові перекази та кредит на споживчі товари.
В порівнянні до другого кварталу в четвертому кварталі 2008 року зменшилися частки користувачів поточним рахунком (на 1,5 п.п.) та частка користувачів споживчими кредитами (на 1,3 п.п.). Зменшилася доля респондентів, що здійснюють обмін валют через банки (на 1,6 п.п.).
Також в кінці 2008 року зменшилася частка респондентів, які планують користуватися пластиковою карткою (на 4 п.п.), поточним рахунком без картки (1,1 п.п.), та іншими кредитами (на 0,8 п.п).
Одночасно в четвертому кварталі спостерігалося збільшення долі респондентів, які мають банківські депозити: до 7% порівняно з 6% у другому кварталі 2008 року, заначають експерти.
Наміри користування послугою не змінилися (близько 6% респондентів). Проте в четвертому кварталі збільшилася частка респондентів, що не планують продовжувати депозит (з 18% до 35% від усіх користувачів).
Також у четвертому кварталі 2008 року виросла привабливість накопичень готівкою. Значно зросла частка опитаних, які надають перевагу накопиченню готівкою (39% проти 35%). Більше респондентів мають наміри накопичувати готівку (38% проти 34% у другому кварталі).
"Економічна нестабільність стимулюватимете частину населення до збільшення заощаджень на чорний день", - коментує ситуацію Дмитро Яблоновський, керівник відділу фінансових досліджень GfK Ukraine.
Найбільш часто серед причин припинення співпраці з банками залишаються відсутність потреби надалі користуватися послугою в банку (44%). Частіше респонденти називали причиною припинення співпраці втрату довіри (15%, що на 2 п.п. більше ніж в другому кварталі 2008 року). Одночасно тарифи банку та низьку якість обслуговування, навпаки, рідше відзначалися як причини відмовлення від банківських послуг.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"