Росія витісняє українські заводи з ринку ремонту гелікоптерів
Про це пише тижневик "Коментарі", повідомляє агентство УНІАН .
Зокрема, джерело в оборонно-промисловому комплексі повідомило виданню, що МЗС Російської Федерації передав МЗС України ноту, в якій вимагає припинити "незаконну" діяльність конотопського авіаремонтного заводу "Авіакон" у сфері ремонту й модернізації вертолітної техніки без дозволу на це розробника, КБ ім. Міля.
З огляду на те, що через світову кризу імпортери військової техніки у найближчому майбутньому можуть переглянути свої плани щодо нових закупівель, експортери озброєнь переключаються на боротьбу за "дріб’язок" як, наприклад, невеликі контракти з ремонту техніки.
Судячи з російської ноти, цей напрямок із другорядного несподівано перетворився на перспективний, пишуть "Коментарі".
Ще минулого тижня, під час салону AeroIndia 2009, що відбувся в Бангалорі, перший заступник гендиректора ВАТ "Вертолеты России" Ігор Пшеничний заявив, що Росія має намір жорстко реагувати на будь-які порушення прав інтелектуальної власності у сфері ремонту й доробок вертолітної техніки з боку іноземних компаній.
Він також зазначив, що співробітництво з українськими авіаремонтними заводами з ремонту вертолітної техніки радянського й російського виробництва буде базуватися на підписанні угод про авторський супровід з боку розробника.
"Для нас не має значення територіальна приналежність заводів. З тими АРЗ України й інших країн СНД, які дотримуються цих принципів, у нас розвивається успішне співробітництво", - додав Пшеничний.
За його словами, з українськими АРЗ МОУ, зокрема з Конотопським АРЗ МОУ "Авіакон" укладено відповідну угоду.
"Цього року ми запропонували перепідписати угоду, думаю, це було запропоновано й "Авіакону". Ми, безумовно, будемо жорстко реагувати на всі нелегальні доробки", - наголосив Пшеничний.
Досі російські експортери зброї переважно зосереджувалися на збуті готової продукції, нагадує тижневик "Коментарі".
При цьому післяпродажний сервіс, ремонт і поставка агрегатів до цієї техніки безнадійно "провисав". Цю нішу і зайняли українські держпосередники торгівлі зброєю.
Але незважаючи на величезне бажання витиснути українські підприємства з ринку ремонтних послуг, протидія російських колег насправді обертається проти них же самих, пише видання.
Багато країн через проблеми, пов’язані з післяпродажним обслуговуванням, вибирають техніку неросійського виробництва. Хоча з урахуванням українських досягнень у технології ремонту авіатехніки для двох країн була б вигідніша не "війна", а координація зусиль, резюмують "Коментарі".
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"