Ціни послизнулись на олії
Антимонопольний комітет (АМКУ) вимагає від виробників соняшникової олії знизити вартість продукції.
Учасники ринку заявили, що у зв'язку із зниженням вартості насінь соняшника вони зменшують ціни на олію і без втручання АМКУ, пише видання "Комерсант-Україна".
Експерти прогнозують, що така ситуація збережеться до середини 2009 року. Але у випадку скасування мита на експорт насінь соняшника олія може знову бути підвищена в ціні, вважають вони.
У понеділок на нараді, присвяченій ситуації на ринку олійних культур, прем'єр-міністр Юлія Тимошенко виразила стурбованість "необґрунтовано високими цінами на соняшникову олію в роздрібних мережах (близько 9 грн./л.)".
Вона підкреслила, що ціни зберігаються незважаючи на те, що вартість насінь соняшника значно упала.
В вівторок АМКУ провів засідання, на якому рекомендував найбільшим постачальникам соняшникової олії "істотно" знизити ціну на неї.
Мова йде про компанії "Кернел" (ТМ "Щедрий дарунок", "Стожаров", "Чумак", "Любонька"), "Сантрейд" (дочірнє підприємство Bunge; ТМ "Олейна" і "Золота краплинка") і Пологовський олієекстракційний завод (ТМ "Славія"), на частку яких, за даними АМКУ, приходиться більше 50% ринку.
"У жовтні ціни на насіння в Україні знизилися на 24% у порівнянні з вереснем минулого року, а соняшникова олія в роздрібу подешевшала тільки на 2,7%",- говорить в. о. голови АМКУ Олександр Мельниченко.
За його словами, якщо ситуація не зміниться, у комітету з'являться підстави для проведення перевірки найбільших учасників ринку на предмет можливого порушення конкурентного законодавства.
АМКУ не вперше висуває претензії до виробників олії. У березні він оштрафував "Кернел Трейд" і "Сантрейд" за необґрунтоване підвищення цін у липні-серпні 2007 року.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"