Ан-70 повернуть до життя
Україна відновила припинений восени 2006 року завершальний етап програми державних випробувань нового військово-транспортного літака Ан-70. Випробування етапу "Б" виконуються відповідно до графіка, затвердженого Міністерства промислової політики і Міністерства оборони України, повідомляє агентство "Інтерфакс-Україна".
Найближчим часом на Ан-70 буде проведено десантування людей і вантажів на оптимальних для цього режимах польоту, а також відпрацьована система гальмування при посадці на грунтові майданчики.
Потреба у фінансуванні для завершення держпрограми випробувань в 2011 році оцінюється в $132 млн. Початі роботи по модернізації електронного устаткування і систем літака: підприємства-партнери отримали відповідні технічні завдання.
Також підготовлена і передана на затвердження уряду України концепція нового закону "Про загальнодержавній цільовій оборонній програмі створення і закупівлі військово-транспортного літака Ан-70", за яким терміни передачі першого серійного Ан-70 українським військовим зміщені з 2006 -го на 2011 рік.
Програма створення оперативно-тактичного військово-транспортного літака короткого зльоту і посадки Ан-70 реалізується РФ і Україною на підставі міжурядових угод від 1993 року і 1999 року. Держзамовниками літака виступають міністерства оборони РФ і України.
В даний час київський завод "Авіант", відповідно укладеному в 2001 році контракту, веде збірку перших двох серійних Ан-70 для Міноборони України.
У 2006 році РФ заявила про намір вийти з програми, проте до сьогоднішнього дня вихід російської сторони з проекту офіційно не оформлений і партнери ведуть переговори про продовження співпраці за програмою.
За оцінками узгодженими сторонами, об'єм витрат України і РФ на програму Ан-70 складає порядка 1,5 млрд дол, потреба у фінансуванні для завершення НІОКР - близько 100 млн дол.
Об'єм визнаної РФ в 2000 році заборгованості за роботи за програмою перед розробником літака - АНТК ім. Антонова оцінюється в 48,2 млн дол, і на сьогоднішній день борг залишається непогашеним.
Російська сторона фінансувала через Федеральний бюджет НІОКР за програмою до 2006 року включно, в той рік на програму було виділено порядка 100 млн. крб.
Модифікована під вимоги НАТО версія Ан-70 - Ан7х розглядувалася як базовий новий європейський середній транспортний літак, проте перевага була віддана А400м. Тим часом, з різних причин спочатку заявлені раніше терміни виходу на ринок А400м також зміщуються, а в Європі вивчають можливість залучення Ан-70 до авіатранспортних операцій НАТО і ЄС в перспективі.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"