Закон про митний тариф рекомендований до повторного прийняття
Сьогодні Комітет Верховної Ради з питань митної й тарифної політики вирішив рекомендувати Верховній Раді України повторно прийняти законопроект "Про внесення змін у Закон України "Про Митний тариф України".
"За" рекомендацію прийняття закону в такому вигляді проголосували 9 депутатів, "проти" - 3.
Про це повідомив генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко, - пише "Лігабізнесінформ" .
За словами Назаренко, з урахуванням того, що сьогодні "за" голосували представники БЮТ і ПР, "є більша небезпека того, що вето буде переборене".
"Аргументація противників зауважень Президента полягає в тому, що коли урядова делегація погоджувала цей протокол (про вступ України до СОТ), то не були враховані інтереси українських виробників, за винятком сільського господарства. Головний аргумент - те, що тарифні знижки нібито не є частиною протоколу, які Україна підписувала", - відзначив він.
"Ми свою позицію висловили раніше, що невід'ємною частиною протоколу є всі доповнення... Наша позиція залишається незмінною - мито залишається на рівні 10%. Ми розуміємо автовиробників. Ми вважаємо, що держава повинна допомагати їм, але це зовсім інше. Допомога повинна укладатися в здійсненні державних закупівель, наданні безпроцентних кредитів... З мого погляду, мито повинно бути 10%", - відзначив гендиректор ВААІД.
За його словами, надалі, якщо закон буде знову прийнятий, Президент звернеться в Конституційний суд.
"Але справа в тому, що він має право подавати в суд тільки на чинні правові документи, і на час суду документ буде діяти. Якщо Конституційний суд визнає, що закон не відповідає, то можна буде повернути свої кошти.... Тепер подивимось на дії ВРУ. Поки я раджу імпортерам приймати це за небезпеку", - підсумував Назаренко.
Законопроект передбачає введення зниженого 10%-ного мита на автомобілі із двигунами об'ємом 1-2,2 літр із 2009 року. Інші автомобілі будуть обкладатися 10%-ним митом з моменту опублікування Закону.
За оцінками представників ринку, у категорію 1-2,2 л попадають 80% всіх нових авто, які купують в Україні.
Президент України Віктор Ющенко повернув для повторного розгляду ВРУ законопроект "у зв'язку із грубим порушенням міжнародних домовленостей України, які містять його положення".
На даний момент митниці України продовжують розмитнювати автомобілі за новою 10%-ною ставкою, що діє від дня вступу України до СОТ.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"