"Велика кишеня" відклала IPO на 2009 р.
Група компаній "Велика кишеня", одна з найбільших роздрібних продуктових мереж України, у зв'язку з несприятливою ситуацією на міжнародних фінансових ринках, перенесла строки проведення первинної публічної пропозиції акцій (IPO) з 2008 на 2009 рік.
"Ми розраховували, що цього року будемо розміщатися на Лондонській площадці, але у зв'язку з "поганими ринками" вирішили відкласти розміщення на наступний рік", - повідомив найбільший співвласник групи Роман Лунін в інтерв'ю щотижневику "Инвестгазета", опублікованому в понеділок.
Він підкреслив, що рівень підготовленості групи до проведення IPO дуже високий, однак через кризу ліквідності інвестор сьогодні заплатить за акції менше. "У даний момент кілька інвестиційних банків, що беруть участь у тендері на розміщення компанії на IPO, дають оцінку капіталізації більше $1 млрд", - повідомив Р.Лунін.
За його словами, у порівнянні з першим кварталом минулого року, цього року компанія показала підвищення продажу більш ніж на 65%. "У найближчі два роки ми зможемо зберігати річний ріст продажів на рівні 50%. Це наша мета", - підкреслив Р.Лунін, додавши, що проблеми на фінансовому ринку можуть нівелювати ці досягнення.
У той же час він не став виключати інші шляхи розвитку "Великої кишені" крім IPO. "Для нас важливо, щоб компанія розвивалася, росла, щоб збільшувалась її прибутковість... Тому можуть бути й злиття, і поглинання інших мереж і союзи", - відзначив співвласник.
"Ми будемо розглядати різні варіанти. Але сьогодні ми схильні розвивати компанію за рахунок власних чинностей, адже вона має багато резервів для успішного росту. Крім того, дивимося на більш дрібні мережі з метою їхньої покупки", - додав він.
У цілому Р.Лунін висловив думку, що лише два-три великих українських ритейлера мають можливість вийти на міжнародні публічні ринки капіталу. Він уважає, що ключовим завданням компанії в умовах подорожчання ресурсів і росту конкуренції найближчим часом стане підвищення операційної прибутковості, на яку сьогодні роблять упор інвестори.
"У тих, хто розвивав роздрібну мережу "на продаж", залишилося дуже мало часу для того, щоб реалізувати свої плани, особливо це стосується невеликих компаній", - підкреслив Р.Лунін.
Мережа "Велика кишеня" представлена в 23 містах України й нараховує 45 магазинів (33 супермаркети й 12 гіпермаркетів), а також п'ять магазинів у Молдавії. Сукупні торговельні площі мережі перевищують 120 тис. кв. м.
ТОВ "Квіза Трейд" (Київ), торговельний оператор мережі, в 2007 році збільшило чистий прибуток у чотири рази в порівнянні з 2006 роком - до 35,134 млн грн. Його чистий дохід від реалізації товарів, робіт і послуг в 2007 році зріс на 23,8% - до 1,844 млрд грн.
Відповідно до балансу, власний капітал "Квіза Трейд" у першому кварталі 2008 року зріс в 2,8 рази - до 216,59 млн грн, довгострокові зобов'язання - в 3,4 рази, до 807,51 млн грн, у тому числі довгострокові кредити банків - в 3,4 рази, до 501,99 млн грн, що течуть зобов'язання - на 24,2%, до 523,36 млн грн.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"