Укргаз-Енерго позбавлять права вільно торгувати?
Юлія Тимошенко доручила міністрові палива й енергетики Юрію Продану, голові правління НАК "Нафтогаз України" Олегу Дубині та главі Національної комісії з регулювання електроенергетики України Валерію Кальченку розглянути можливість скасування ліцензії ЗАТ " Укргаз-Енерго " на поставки природного газу по нерегульованому тарифі.
Про це повідомив джерело в Міністерстві палива й енергетики України. Співрозмовник не дав інших деталей, відзначивши, що "мова може йти як про повне скасування ліцензії, так і про обмеження обсягів поставок".
Прес-секретар "Укргаз-Енерго" Віталій Кисіль, коментуючи цю інформацію, відзначив, що компанія з моменту одержання ліцензії НКРЄ безперебійно поставляє газ промисловим споживачам "по найнижчим у країні цінам". "Неухильне дотримання ліцензійних умов, а також норм антимонопольного законодавства, дає нам упевненість, що законних підстав для відкликання ліцензії не існує. До того ж НКРЄ по цьому питанню до компанії не зверталася" - підкреслив співрозмовник агентства.
Як повідомляло агентство, у березні 2006 року ЗАТ " Укргаз-Енерго " одержало ліцензію НКРЭ на поставки природного газу по нерегульованому тарифі строком на п'ять років.
Спроба відкликати ліцензію на поставки природного газу в основного імпортера - ЗАТ " Укргаз-Енерго " - свідчить про наміри перерозподілити фінансові потоки в ПЕК, - вважає керівник Центра енергетичних досліджень Костянтин Бородін.
"Зараз до керівництва паливно-енергетичним комплексом повертаються представники колишніх великих газових трейдерів, які визначали політикові в галузі в другий половину 90-х років. Це ЄЕСУ, Інтергаз, ІТЕРА й Індустріальний союз Донбасу".
Експерт виразив сумнів, що регулятор відкличе ліцензію імпортера, хоча б у чинність своєї, хоч і формальної, незалежності від Кабміну.
"Швидше за все, мова йде про спробу урізати обсяги прямих поставок споживачам. Причому самі обмеження напевно будуть залежати від "зговірливості" " Укргаз-Енерго" у перерозподілі обсягів поставок на користь обраних трейдерів. При такому сценарії, незалежно від статусу й форми власності "внутрішніх" посередників, вартість імпортованого палива для споживачів зросте", - вважає Бородін.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"