З 1 серпня водіїв без страхового "стікера" будуть тотально штрафувати
З 1 серпня співробітники ДАІ почнуть в обов'язковому порядку штрафувати автовласників, у яких на лобовому склі не буде прикріплений спеціальний знак – стікер (маркер).
Він буде свідчити про наявність поліса обов'язкового страхування цивільної відповідальності автовласників, так званої "автоцивілки", повідомляє "Дєло".
За словами президента Моторно-транспортного страхового бюро Володимира Романишина вже надруковано 1,4 мільйони стікерів, що вказують на наявність обов'язкової страховки.
Страхові компанії почнуть видавати їх своїм клієнтам із 17 липня. При цьому стікери є не документом, а лише візуальним підтвердженням наявності страхового поліса.
Окремо платити за спецзнак власникам транспортних засобів не потрібно, а поліс страхування цивільної відповідальності доведеться купувати. Він обов'язковий для всіх, крім учасників війни та інвалідів І групи, за яких страховку платять з фонду МТСБУ. За даними бюро, середня вартість поліса цього року складає 204 грн.
На думку Романишина, введення стікерів разом із контролем ДАІ дозволять збільшити число автовласників, які купили поліс з 20% до 99,5%, що, у свою чергу, дасть можливість одержати компенсацію більшому числу людей, що постраждали в ДТП.
Відповідно до закону, ліміт відповідальності (максимальна сума відшкодування) на одного потерпілого (якщо заподіяно шкоду його життю й здоров'ю) складає до 51 тис. грн.
Водночас, за словами генерального директора Асоціації страхувальників України Леоніда Хорина, через нечітко прописаний у законі ліміт відповідальності, одержати 51 тис. грн. практично неможливо. У випадку загибелі страховики обмежуються, як правило, компенсацією ритуальних послуг.
Страхування цивільної відповідальності автовласників обов'язкове ще з 2005 року, але ДАІ на відсутність полісів "дивилася крізь пальці".
Тепер страхові компанії розраховують, що зберуть з 7 млн. автовласників до 3 млрд. грн. премій у рік. За минулий рік від цього виду страхування було зібрано всього 443 млн. грн.
У той же час, у Держфінпослуг не можуть сказати, що буде з виплатами, якщо Моторно-транспортне страхове бюро припинить своє існування. Поки контроль держави за цією організацією планують підсилити введенням представника Держфінпослуг у президію МТСБУ.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"