Канал Дунай-Чорне море обійдеться більш ніж в 0,5 млрд грн.
Кабінет міністрів затвердив робочий проект будівництва глибоководного каналу Дунай-Чорне море, вартість якого складе 543,5 млн гривень.
Відповідно до розпорядження Кабміну, строк будівництва каналу складе 22 місяці.
Будову передбачається ввести до експлуатації в четвертому кварталі 2008 р.
Робочий проект було подано Мінтрансзв’язку з такими основними показниками: довжина суднового ходу - 172,36 км, довжина морського підхідного каналу - 3,432 км, проектне осідання суден - 7,2 м.
Ділянка будівництва каналу знаходиться в Кілійському, Ізмаїльському та Ренійському районах Одеської області.
Генеральним проектувальником будівництва є конструкторсько-технологічний інститут Річтранспроект, а генерального підрядника будівництва визначать на тендерній основі.
Із загальної суми 543,5 млн грн. - 88,1 млн грн. виділять із місцевого бюджету та 455,4 млн грн. - з інших джерел фінансування.
Проект будівництва каналу Дунай-Чорне море неодноразово зазнавав критики з боку екологічних організацій, які вважають, що судноплавний транзит тут економічно не вигідний, оскільки в цьому місці постійно накопичується мул, наносячи значні збитки унікальній природі Дунайського заповідника.
Проти будівництва каналу також виступала Румунія.
В 2004 році Румунія звернулася до міжнародного співтовариства із проханням створити комісію з вивчення впливу проекту на навколишнє середовище.
Тоді фахівці вирішили, що розбіжності України та Румунії з приводу розвитку судноплавства на Дунаї лежать не в екологічній, а в економічній площині. Румунія практично монополізувала право судноплавства в дельті Дунаю, а відкриття судноплавства по каналу Дунай-Чорне море створює альтернативу для річкових перевезень і позбавляє румунську скарбницю мільйонних прибутків.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"