Чотири причини, через які піар не допоможе "Газпрому"

П'ятниця, 19 січня 2007, 13:28 -

Сер, "Газпром" дійсно має серйозні проблеми з іміджем. Але є, щонайменше, чотири причини, за яких у нинішніх умовах ці проблеми не вирішить жодне PR-агентство. Проблеми криються в суті, а не в сприйнятті.

По-перше, "Газпром" - це не комерційне підприємство в західному розумінні. Ключові рішення - такі, як призначення керівництва і ціни, що закладаються у важливі міжнародні контракти щодо поставок, приймаються президентом Російської Федерації.

По-друге, сам "Газпром", через свою дочірню компанію "Газпром-Медиа" володіє значними активами в галузі ЗМІ, у тому числі, телекомпанією НТВ. Концерн звик, з одного боку, проводити лінію уряду, а з іншого боку - ставитись до журналістів з деякою зневагою. Це не можна назвати гарним піаром.

По-третє, ділова культура "Газпрому", як і "Транснєфті", національної нафтопровідної компанії Росії, є наскрізь монополістичною. Компанія не звикла діяти на конкурентних ринках. Відповідно, корпоративна комунікація в ній здійснюється, скоріше, командно-адміністративними методами, ніж шляхом переконання та аргументації. На заході це не проходить.

Реклама:

По-четверте, хоча з часів колишнього голови правління Рема Вяхірєва, "Газпром" значно поліпшив показники своєї роботи, його непрозорість і неефективність як і раніше легендарні. Найбільший приватний інвестор у Росії, фонд Hermitage Capital Managment, глава якого Вільям Браудер (William Browder) у даний час не може в'їхати до країни, не раз конфліктував з компанією через проблеми, пов'язаних з неефективністю управління.

"Газпром" було створено на основі міністерства газової промисловості Росії в 1990-і роки. Він як і раніше залишається найважливішим важелем російської держави. Тому він за визначенням не може мати репутацію незалежної компанії.

Мартін Смит, генеральний директор West Bridge Consulting, Лондон SW1Y 5HP

Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"

Реклама: