Підвищення тарифів на пасажирські перевезення не оминути - експерт
З 1 червня 2006 року "Укрзалізниця" підвищила тарифи на залізничні перевезення пасажирів, за винятком перевезень електропоїздами, на 50%.
Цей захід – частина широкомасштабного перегляду тарифів на соціально важливі послуги. Аналіз цього рішення та його наслідків має здійснюватися за двома критеріями: економічної ефективності та соціальної допустимості, вважає економіст Міжнародного центру перспективних досліджень (МЦПД) Борис Бордюг.
Пасажирські перевезення "Укрзалізниці" є збитковими, і заявлене підвищення тарифів призведе до зменшення річних збитків від цього виду послуг на 0,5 млрд. грн. до 1,9 млрд. грн.
Згідно з заявами в.о. міністра транспорту та зв'язку Віктора Бондаря, уряд планує подальше поступове підвищення тарифів на перевезення пасажирів і має намір забезпечити їхню беззбитковість впродовж трьох років.
Підвищення тарифів на пасажирські перевезення негативно позначиться на доступності цього виду послуг для соціально незахищених верств населення. Разом з тим, соціальний захист малозабезпечених має здійснюватися через надання їм адресної допомоги.
На думку експерта МЦПД, безконтрольне субсидування через низькі тарифи і соціально незахищених прошарків населення, і заможніших громадян, які також користуються послугами "Укрзалізниці", є хибною практикою, що призводить до неефективного використання коштів.
Читайте нас також у Telegram. Підписуйтесь на наші канали "УП. Кляті питання" та "УП. Off the record"