Обміняли віп-котеджі на зруйновані в Чаплино будинки. Як "скляний бізнес" працює під час війни

Обміняли віп-котеджі на зруйновані в Чаплино будинки. Як "скляний бізнес" працює під час війни

PROMOTED. Як ОКМЕ замість будівництва віп-котеджів відновлює зруйноване російськими ракетами житло у Дніпропетровській області
Четвер, 1 вересня 2022, 11:00
підприємець, співзасновник виробництва світлопрозорих систем ОКМЕ

Трохи історії: за п'ять місяців свого існування наша компанія ОКМЕ вийшла на місячний обіг у $30 тисяч, а пiсля 24 лютого стала на кілька тижневу паузу.

Сьогодні хочу поділитись власним досвідом, як через півроку нам вдалось не тільки повернути половину клієнтів, але й побудувати для ЗСУ автопарк, запустити будівництво та почати відновлення зруйнованих ворогом будинків. 

За місяць до війни кількість охочих вкладати гроші в будівництво різко впала.

Вже на фоні розмов про війну замовники згортали активність, а після 24 лютого все зупинилось.

З якими проблемами ми зіштовхнулись?

  1. Основний напрям роботи ОКМЕ - це скління приватних житлових будинків різної складності: від звичайних дверей до 6-метрових панорамних вікон та дзеркального даху у формі морської хвилі. Великий відсоток замовлень припадав на передмістя Києва.

  2. Через перевантаження кордону виникли й складнощі з сировиною. Бельгійський алюмінієвий профіль і скло з Європи, які ми використовуємо у виробництві, можна було чекати два-три місяці.

  3. Крім того стало важко підрахувати загальний кошторис будівництва, адже ціна на паливо, логістика та нестабільність курсу не дають виводити остаточну цифру. Приміром, якщо засклення сьогодні коштуватиме мільйон, то завтра це може бути вже зовсім інша сума.

  4. Переобладнати станки під потреби армії не дозволила специфіка, бо вони працюють лише в одному режимі.

  5. 80% забезпечення – наші особисті й корпоративні ресурси, ще 20% – допомога від закордонних бізнес-партнерів

 

 
Євген довгун, підприємець, співзасновник виробництва світлопрозорих систем ОКМЕ. Фото - ОКМЕ. 

 Якими стали наші перші кроки після початку війни: 

1) Пріоритет - допомога ЗСУ. 

На виробництві ми вирішили - зараз усе, що маємо, кидаємо на допомогу хлопцям, бо немає їх, немає нас. 

Усе вирішив дзвінок близького родича, якого перевели на Харківський напрямок оборони. Тоді ми за кілька днів закрили весь запит хлопців з "Холодного Яру".

Так цех компанії перетворився на пункт допомоги ЗСУ. 

А за 5 місяців війни ми передали сім авто для  93-ї механізованої бригади "Холодний Яр".

Саме автівки ми поставили у пріоритет, адже на лінії фронту вони довго не живуть і потребують постійного оновлення. Перед відправкою заповнюємо їх усім необхідним: від берців до цигарок та спреїв від комарів.Також передаємо біноклі, коліматори, генератори, приціли, бронежилети. Нещодавно для 239-го батальйону першої спеціалізованої роти розвідки на Херсонщині відправили потужний ноутбук і дрон.

Забезпечуємо все власними силами: 80% це наші особисті й корпоративні ресурси, ще 20% – допомога від закордонних бізнес-партнерів.

 
ОКМЕ

2) Пріоритет № 2 - допомога у відновленні зруйнованого житла.

Так, на наступний день після того, як 8 ракет ворога зруйновало будинки в селищі Чаплино Дніпропетровської області, ми були вже на місці, щоб розпочати відновлювальні роботи.

Так, один із будинків належить 63-річній бабусі, яка втратила двох дочок і забрала до себе 8 їхніх дітей. 

Наше виробництво ОКМЕ взяло під свою опіку 2 приватних будинків, де ми до початку наступного тижня замінимо всі вікна, дах та ін.пошкодження.  

 
ОКМЕ

 3) Пріоритет 3 - повернути довоєнних замовників. Для цього ми:

а) Зробили більш персоніфікований підхід.

Почали орієнтуватися на те, чи ми самі б поставили б у своєму офісі такі loft-перегородки, чи жили б в котеджі з такими вікнами. 

Ми почали говорити із замовником як близький друг, якому довіряють, бо кожне замовлення тепер стало за принципом "як собі".

б) "Складати пазли" на користь бюджету клієнта.

Коли буває, що замовлення виходить за межі запланованого бюджету, тоді ми починаємо підбирати різні компромісні варіанти для заощадження певної суми клієнтові. 

Наприклад, глухе скління пропонуємо зробити з українського профілю, а скління відкритих частин – з бельгійського.

в) "підсолодити" замовлення спец. пропозиціями. 

На кшталт, безкоштовної доставки або знижки на наступне замовлення, якщо воно понад 20 кв. м., чи мінус 20% на другий будинок для однієї родини. 

Саме так нам вдалося за рік завершити 50 об’єктів і вже повернути 50% довоєнних клієнтів.

4) Зберегли всі робочі місця

Кожен наш співробітник залишився на своєму робочому місці зі збереженням середнього рівня заробітку. Допомагаємо й іншими ресурсами. Наприклад, у нашого цеховика батьки залишились без роботи, тож нині ми утримуємо дві його сім'ї. Іншому нашому робітникові ми дали авто, щоб він відвіз родичів у безпечне місце. 

 
ОКМЕ

Заплановану закупівлю нового станка відклали до зими та сконцентрувалися  на поточних гуманітарних проєктах.

Одразу ж завершили всі проєкти, що хоч якось пов'язані з рф та білоруссю. 

Було велике замовлення на 150 квадратів скління під Харковом, майже на $400 тис., — ми відмовились, бо клієнт виявився прихильником "рускава мира".

5) Почали розглядати і невеликі проекти.

Раніше нас цікавило лише масштабне засклення промислових, інфраструктурних об’єктів, вілл та котеджів

Зараз розглядаємо різні варіанти: вікна в житлових будинках у Харкові, фасади в Києві, розсувні системи в приватних будинках передмістя Дніпра тощо.

Нещодавно відкрили для себе нову перспективу — інвестування в будівництво котеджного містечка на 40 будинків з усією необхідною для життя інфраструктурою на заході України. Разом з нашими партнерами ми вже виділили на це перший мільйон доларів і незабаром почнемо будувати перший об'єкт у Львівській області.

Тож, працюємо, допомагаємо ЗСУ та робимо те, що вміємо найкраще — гарні будівлі.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.