Цифри оптимізму. ЄС все більше купує українське

Цифри оптимізму. ЄС все більше купує українське

Експорт української агропродукції в ЄС за три місяці збільшився на 15,3%. Які країни стали більше купувати українське, і експорт яких саме товарів зріс.
Вівторок, 3 травня 2016, 14:00
Владислава Рутицька, заступник міністра аграрної політики та продовольства

На моєму робочому столі лежить свіжа статистика експорту української аграрної продукції за перший квартал 2016 року.

Аналізуючи цифри, скажу, що вже бачу напрями, над якими потрібно поглибити роботу.

Однак, є новина, яка надає мені наснаги і впевненості в тому, що та робота, яка проводиться останні роки, є ефективна. Буде багато цифр, але прочитайте — воно того варте.

Отож, експорт української агропродукції в ЄС за три місяці збільшився на 15,3%. В грошову еквіваленті – це майже 155 млн дол.

Реклама:

Загальна сума експорту до країн Європейського Союзу перевищила мільярд - 1,2 млрд дол. Імпорт також зріс, але лише на 1,7% (або на 8,5 млн дол).

Частка ЄС а загальній структурі експорту становила 37%. Це друге місце з експорту агропродукції серед світових макрорегіонів. На першому — країни Азії.

Серед ТОП-10 країн, до яких експортується українська сільгосппродукція українського виробництва — п'ять держав з ЄС. Це Іспанія, Нідерланди, Італія, Польща і Франція.

Окрім того, за результатами трьох місяців 2016 року ми маємо позитивне торговельне сальдо з 16 країнами ЄС. А саме торговельне сальдо з ЄС за перший квартал становить 646 млн дол. Це на 146 млн дол більше, ніж в першому кварталі рік тому.

Серед позитивних тенденцій варто відмітити наступні:

1. Активна робота українських експортерів зернових в Іспанії, Ірландії, Польщі, Португалії.  

2. Суттєве збільшення поставок олії в Іспанію, Італію, Нідерланди, Німеччину, Польщу, Великобританію, Францію, Чехію.

3. Вихід на ринок меду Австрії і Великобританії. Збільшення його поставок в Болгарію, Німеччину, Польщу, Угорщину.

4. Різке збільшення поставок яєць в Данію.

5. Поставки цукру в Латвію, Польщу та Румунію.

6. Ріст експорту спирту в Естонію, Латвію і Польщу.

7. Збільшення поставок м'яса та субпродуктів в Нідерланди, Німеччину, Румунію, Францію.

8. Гарна динаміка постачання продуктів переробки овочів та плодів в Німеччину, Польщу та Швецію.

9. Різкий ріст поставок "кондитерки" в Польщу та Румунію.

Я виокремила лише суттєві тренди в торгівлі з ЄС, не беручи тут до уваги незначні зрушення.

Навіть побіжний погляд на цей список переконує: в українського агросекторі є серйозні перспективи посилити свої позицій на ринку об'єднаної Європи.

Переважна більшість цих позитивних тенденцій стосується продукції переробної промисловості. Тож, це не тільки збільшення торговельного сальдо, але й податки в Україні, і нові можливості для розвитку виробництва в нашій державі.

Як бачите, поки що в цьому переліку немає продукції молочної галузі. Але я переконана, що в найближчий час ми побачимо ріст і в цьому напрямку. Вихід на ринок ЄС в цій сфері буде непростим. Однак, переконана, що якісні українські молокопродукти знайдуть свого споживача.

Пам'ятаю скільки скепсису і протестів викликала Асоціація з ЄС у частини політикуму. Ширилися найрізноманітніші міфи і "страшні казки" щодо майбутнього українського агросектору.

Цифри розвитку наших взаємовідносин чітко демонструють: Асоціація з ЄС — це стимул для української агропромислової галузі.

Ми лише на самому початку шляху. І в повній мірі позитивний ефект від нашого цивілізаційного вибору ми відчуваємо лише за декілька років, коли буде модернізована промисловість, запрацюють цілі сектори економіки, які будуть направлені на експорт до ЄС, з'являться інвестиції.

Для того, щоб це стало реальністю нам потрібно не зупинятися, продовжувати працювати і проводити реформи. Ніхто не змінить нашу країну на краще окрім нас самих.

Тож, уперед!

* * *

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.

Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.

Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться. Точка зору редакції «Економічної правди» та «Української правди» може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.
Реклама: