Київ: помірна нервозність
З поганим передчуттям кияни живуть вже місяці зо три.
Щоправда, події у центрі міста мали суто локальний характер і виходили за центральний периметр лише випадково.
Однак 18 лютого ситуація змінилася.
Велика кількість жителів столиці пішла на вимушений вихідний. Метро зупинене, і лише недавно його запустили. Чи надовго?
Керівники багатьох організацій зранку передзвонили працівникам і оголосили вихідний.
Ще з ранку середи "Нова пошта" на офіційному сайті повідомила про можливі затримки з доставкою вантажів по Україні. З появою зайвого часу багато хто вирішив прогулятися до магазинів.
У середу ввечері більшість покупців здебільшого купували стандартні продуктові набори. Хоча уже можна було відзначити, що в окремих супермаркетах спостерігався підвищений попит на крупи, макарони, олію.
У продуктових мережах асортимент на полицях поповнювався в оперативному режимі. Деінде були порожні позиції - сухарі, сушки, окремі види консервів.
Найбільш активними покупцями позицій довгого зберігання були люди похилого віку, які курсували по району з призабутими "кравчучками". Щоправда, сплески попиту були локальними. Так, мешканці Оболонського району говорили, що все тихо, і "пробоїн" на полицях не було.
Однак зранку 20 лютого почали циркулювати чутки про можливе закриття АЗС у Києві. Втім, швидке опитування компаній засвідчило, що жодна з них закриватися не збирається.
"На 12:00 20 лютого АЗК ОККО працюють у звичному режимі, постачання пальним відбувається безперебійно. АЗК пальним забезпечені, тому на даний момент про припинення роботи мова не йде", - повідомили у прес-службі "Галнафтогазу".
"Компанія WOG заявляє, що в даний момент нам не відомо про жодні фактори, які можуть призвести до зупинки роботи наших автозаправних комплексів. Всі АЗК працюють у звичайному режимі і будуть продовжувати підтримувати життєдіяльність країни", - говориться у заяві компанії.
Фото ЕП |
Щоправда, зупинка метро посприяла попиту на пальне, тому на АЗС виникли черги. На всіх АЗС є запас пального, якого вистачає на дві-три доби.
Так само оператори ринку повідомляють, що не мають проблем з в'їздом бензовозів до міста. Кілька джерел повідомили про затримки окремих автоцистерн. Втім, це більше схоже на ексцес виконавця, оскільки ДАІ має вказівку перевіряти автобуси і небезпечні вантажі. Автоцистерна є таким об'єктом.
Проте, як стало відомо, всі затримані цистерни були відпущені після того, як призначення вантажів підтвердили у компаніях.
Більшість операторів ринку нафтопродуктів у Києві - великі загальнонаціональні або добре відомі локальні компанії. Частка малих операторів дуже мала. Тож цілком закономірно, що великі компанії не зацікавлені у будь-яких збоях і системно вирішують доставку пального на АЗС.
Тим не менше, у місті помітна деяка нервозність. Громадяни активно знімають гроші з банкоматів, купують зайву пачку чаю, подають заяви на отримання готівки у відділеннях банків. Поки що все працює, хоча певні труднощі, звісно, є.
Наприклад, у більшість банкоматів просто не підвозять готівку. Зокрема, через те, що не працюють інкасатори. Так само багато де не можна сплатити за товари карткою - POS-термінали банально не працюють.
У деяких торговельних мережах полиці з товаром пусті, і це нагадує початок 1990-х років. Особливим попитом користуються крупи та хліб. Через це деякі магазини вирішили обмежити продаж, наприклад, не більше п'яти пакунків крупи на особу.
В одному з дорогих супермаркетів нема вільних візків. Всередині приміщення ходять заможні кияни, які беруть товарів "під зав'язку". Серед них навіть був помічений колишній голова одного із силових відомств.
Фото benzua.com |
* * *
Колонка є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції "Економічної правди" та "Української правди" може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія.