Українська правда
Економічна правда
Постійне посилання: https://www.epravda.com.ua/columns/2007/05/23/149038/

Індустрія, якої немає?

для ЕП — Середа, 23 травня 2007, 15:58

Нещодавно видання Next-Gen.biz опублікувало список європейських країн, що мають найбільший вплив на ігрову індустрію. На першому місці опинилася Британія, за нею – Франція. Україна посіла восьме місце, опинившись в першій десятці та випередивши Росію, яка

Нещодавно видання Next-Gen.biz опублікувало список європейських країн, що мають найбільший вплив на ігрову індустрію. На першому місці опинилася Британія, за нею – Франція. Україна посіла восьме місце, потрапивши у першу десятку та випередивши Росію, яка в загальному заліку стала дванадцятою.

Подія як завжди пройшла непоміченою діловим і політичним істеблішментом України, який традиційно вважає за краще – вже котрий рік – не помічати присутність в країні сфери, що є на даний момент в світі однією з найперспективніших в ентертейнмент-напрямі.

Традиційно для української "еліти", яка не володіє достатнім стратегічним баченням, аби зрозуміти той факт, що бізнес, котрий оперує комп'ютерними і відеоіграми, є далеко не грою.

Світ: Швидкість, якість, гроші

За своєю суттю, розробка ігор є чудовим віддзеркаленням інформаційного суспільства, що зароджується в світі. Це, як кажуть – violent business, і він не прощає помилок. Він вимагає порівняно чималих вкладень, жорсткого професійного підходу і розуміння міжнародних ринкових реалій.

Це – реальність великих транснаціональних корпорацій, котрі полюють за перспективними структурами скрізь по світу і чутливо реагують на вихід окремого продукту біржовими індексами, які визначають десятки і сотні мільйонів інвестицій.

Ось лідер індустрії – Electronic Arts. Дохід – трохи більше трьох мільярдів, капіталізація – п'ятнадцять мільярдів, вартість однієї акції на березень місяць – $61.57. Вони роблять ігри.

Ось – останній місяць продажів ігрової продукції в США. Разом витрачено – 838.6 мільйонів доларів. З них на софтверну частину – 389.8 мільйонів доларів. Софтверна частина – це знову ж таки про ігровий продукт.

А ось – World of Warcraft. Його придбали за $49.99 майже дев'ять мільйонів чоловік. Більше того, за право грати вони ще щомісяця платять по 15 доларів. Абонентська, так би мовити, плата.

А ось країна Україна і простір СНД, щодо яких дуже хотілося б навести бодай якісь статистичні дані. Але… Але… Я не можу цього зробити, адже немає у нас в країні статистики щодо ігрової індустрії. Хоча у нас теж роблять ігри. Якісні й цікаві.

Україна: Двома словами

Статистики немає, але є ринок, який хоч і знаходиться у зародковому стані, але має величезні перспективи. Величезні міжнародні перспективи, за умов його розвитку. Давайте оперувати окремими фактами.

Візьмемо резонансний S.T.A.L.K.E.R.. Незважаючи навіть на той факт, що вона робилася шість років (втім, всім відомий Half Life 2 робився не менше). І на неї витрачено… скажімо так, пристойно витрачено.

Ця гра збере чимало грошей і знов змусить світ говорити про Україну. Не через Чорнобиль, як вважають сноби, а через яскравий якісний продукт.

Продукт, який щойно після надходження до продажу очолив всеамеріканський рейтинг NPD Group і зайняв восьму позицію в мультиплатформеному рейтингу за версією ELSPA та першу сходинку серед ігор для персональних комп'ютерів.

Гра S.T.A.L.K.E.R. підтвердила: Україна може робити конкурентноздатний продукт, і те, що свого часу "Козаки" продалися у всьому світі тиражем 4.000.000 копій – явно не випадковість.

Невеличка ремарка: за S.T.A.L.K.E.R. всі ті, хто має відношення до ігрової індустрії, а також потенційні інвестори, мають окремо подякувати Сергію Григоровичу (керівник компанії "GSC-Games", розробник серії "Козаків" та S.T.A.L.K.E.R., – "ЕП"), адже такі ігри роблять чималий внесок у створення яскравого самобутнього іміджу України як прогресивної сучасної країни, не в окремих колах політиків, банкірів, інтерполівців – а серед звичайних людей.

Саме завдяки його генієві простий американський школяр розуміє, що є в світі така країна – Україна. По якій, може, поки що і немає статистики, але є близько десяти офіційно відомих студій-розробників. Відомих у світі і невідомих для Держкомстату.

І тут теж роблять хороші ігри. Ігри, які викликають інтерес за кордоном. Ігри, які вже теж можуть інтегруватися в інші медіа-сфери – наприклад, кінематографію.

Ігри, які робляться людьми, на котрих чималий попит у всьому світі. Людьми, яким в середньому від двадцяти до двадцяти п'яти і які вже знають, чого вони хочуть від цього життя, і що вони вміють робити. Робити добре.

Та тільки не цікаво це нашому діловому і політичному істеблішменту. Адже це ігри. А ігри – це для дітей. Все найкраще дітям. Що ж, це їх право. Та ось тільки святе місце…

Україна і Світ: Самі розберуться

... пустим не буває. Проти глобалізації, як відомо, не попреш. І саме тому ті сфери, в які вітчизняна, прости Господи, "еліта" не бажає вкладати ані копійчини, в рамках стратегічної перспективи будуть зайняті міжнародним капіталом. Цей потяг інвестицій вже вирушив.

І саме тому сфери, які оперують інтелектуальним ресурсом, нескінченним ресурсом, визначуваним лише терміном життя фахівця, мають право на майбутнє. І саме тому динозаври історично мають властивість вимирати. А homo sapiens еволюціонувати і грати в ігри. Міжнародно.

І саме тому я пропоную вам задатися питанням. А чи не надто наша політична і ділова "еліта", що загрузнула у дворових бійках за електорат, затрималася у минулому, яке вже ніколи не зможе повернутися, а?...

Олексій Савченко, BlackWing Foundation, генеральний продюсер; Vogster Entertainment, асоційований продюсер

© 2005-2020, Економічна правда. Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на "Економічну правду".

"Всі матеріали, які розміщені на цьому сайті із посиланням на агентство "Інтерфакс-Україна", не підлягають подальшому відтворенню та/чи розповсюдженню в будь-якій формі, інакше як з письмового дозволу агентства "Інтерфакс-Україна". Назва агентства "Інтерфакс-Україна" при цьому має бути оформлена як гіперпосилання.

Матеріали з позначкою PROMOTED, СПЕЦПРОЄКТ, ЗА ПІДТРИМКИ публікуються на правах реклами.